ششمین نمایشگاه سال دوربین. نت همزمان با مراسم جشن ده سالگی این وبسایت عصر دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۳ در محل موزهٔ هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد. 

     طبق اعلام مسئولین این وبسایت، ۲۸۳ عکاس با ۲۸۳ فریم عکس و ۴ عکاس با ۴ مجموعه عکس به بخش آزاد ششمین نمایشگاه عکس‌های بر‌تر سال دوربین. نت راه یافته‌اند. در بخش اینستاگرام هم ۱۸۰ عکس از ۱۳۴ عکاس به نمایش درآمده است. 

    در این مراسم احسان رافتی، مدیر سایت دوربین. نت، دربارهٔ عکس‌های راه‌یافته به این نمایشگاه گفت: امسال انتخاب عکس‌ها به صورت نمایشگاهی صورت گرفت. هیات انتخاب در مدت یک هفته برای انتخاب عکس‌ها وقت گذاشت. از بین ۷۰۰ عکاس توانست ۲۸۸ عکاس را راهی نمایشگاه کند که کاری بسیار سخت بود. ابتدا عکس‌هایی با سوژه‌های تکراری و روزمره حذف شد. داوری در چند مرحله صورت گرفت و هیات انتخاب در آخرین مرحله، عکس‌هایی را که ادیت خوبی نداشتند حذف کرد. اما واقعا تفاوت چندانی بین عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه و عکس‌های حذف شده نبود. عکس‌ها صرفا به این دلیل حذف شدند که باید ۲۰۰ عکاس به مرحلهٔ نمایشگاه می‌رسیدند. در ‌‌نهایت هم حدود ۶۰۰ عکس از ۲۸۸ عکاس به نمایشگاه راه یافت. 

930230_3

     این مراسم که با کلیپی از تشییع جنازهٔ شهدای گمنام آغاز و مراسم به مادر شهید «بهروز صبری» تقدیم شده بود با گرامیداشت یاد و خاطرهٔ زنده‌یاد «حسین پرتوی»، عکاس انقلاب، ادامه یافت و محمد نوروزی، عکاس باسابقهٔ مطبوعاتی و از همکاران سابق حسین پرتوی در روزنامهٔ کیهان روی سن رفت و از این عکاس تازه درگذشته یادی کرد و گفت: «استاد حسین پرتوی رفت و ما را تنها گذاشت. او هیچ وقت پایش به دانشگاه و مراکز علمی باز نشد، اما افرادی مثل من سعادت داشتیم در طول سال‌هایی که با او بودیم، از حسن رفتارش بهترین بهره را ببریم. بهترین ویژگی او این بود که در کمال قدرت و اختیار اداری که داشت، هیچ وقت از ابزار قدرت استفاده نکرد. هم اهل تشویق بود و هم اهل تنبیه. در کارش به قدری جدی بود که هیچ عکاسی به خود اجازه نمی‌داد بدون عکس به سرویس عکس بازگردد. بسیار مهربان و فروتن بود. اخلاقی که او به ما آموخت، در هیچ دانشگاهی آموزش داده نمی‌شود.»