دورهٔ جدید کلاس «مبانی هنرهای تجسمی در عکاسی» از دوشنبه ۲ تیر‌ماه ۹۳ توسط حافظ میرآفتابی در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای برگزار می‌شود. 

     کلاس «مبانی هنرهای تجسمی در عکاسی» یک روز در هفته و در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود و شهریهٔ آن ۲۵۰ هزار تومان است. علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره به اینجا مراجعه و یا در ساعات اداری از طریق شمارهٔ ۸۸۱۰۶۱۴۳ با دفتر آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای در تهران تماس بگیرند. 

    هدف این دوره آموزشی ارائهٔ نکات بنیادین در مبانی هنرهای تجسمی است. به عبارت دیگر فراگیری زبان تصویر و سلسله پیوسته از تمرین‌هایی با محوریت: کادر، نقطه، خط، سطح، فضا، عمق، فرم، بافت، رنگ، چگونگی ایجاد یک ترکیب بندی موثر با توزیع مناسب عناصر در کادر، تقسیمات طلایی، ویژگی‌های تقسیمات سیمتریک (قرینه) و غیر سیمتریک (غیرقرینه) در کادر، آشنایی با ترکیب‌بندی باز و بسته، کشش و دافعهٔ عناصر بصری در یک کادر و… این دوره باعث توسعهٔ ادراک هنرجو از اساسی‌ترین عناصر سازنده یک عکس می‌شود و تا پایان عمر با نگاه کردن از ویزور دوربین و فشاردادن دکلانشور مرور می‌شود.» 
 
    مدرس این دوره حافظ میرآفتابی متولد ۱۳۴۲ و یکی از استادان مطرح آموزش هنر و مبانی هنرهای تجسمی در ایران است. وی عضو هیات علمی دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران است که برای چند سال مدیریت گروه عکاسی این دانشکده را نیز برعهده داشته است. وی سال‌هاست در زمینهٔ تدریس «مبانی هنرهای تجسمی در عکاسی» به دانشجویان و هنرجویان عکاسی فعالیت می‌کند.