شرکت سوئدی هسلبلاد چندی است که جدید‌ترین بک دیجیتالی دوربین‌های خود را تحت عنوان CFV-50c با برخورداری از شرایط منحصر به فرد به قیمت ۱۵ هزار دلار روانهٔ بازار کرده است. 

     این شرکت که همواره یکی از معتبر‌ترین و پیشرو‌ترین سازندگان دوربین‌های قطع متوسط بوده است در تازه‌ترین محصول خود یعنی بک دیجیتال CFV-50c این امکان را فراهم آورده تا تمام انواع دوربین‌های سری V هسلبلاد (مدل‌های تولید سال ۱۹۵۷ به این سو) امکان این را داشته باشند تا با استفاده از این بک اکنون به صورت دیجیتال هم عکاسی کنند. 

      سنسور CMOS این بک دیجیتال در اندازهٔ ۴۳.۸×۳۲.۹ میلیمتر ساخته شده و ۵۰ مگاپیکسلی است. این حسگر می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۸۲۷۲×۶۲۰۰ پیکسل با تفکیک رنگی تا ۱۶ بیت تولید کند. 

      سنسور این دوربین مجهز به فیلتر IR است و امکان استفاده و بازبینی از هیستوگرام تصاویر هم فراهم است. از مزایای دیگر این مدل نسبت به تولیدات مشابه این مساله عنوان شده که این بک دیجیتال قادر است بدون اتصال هیچ سیمی به دوربین برای عکاسی مورد استفاده قرار گیرد. 

     همچنین امکان تغییر حساسیت از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ از دیگر خصوصیات این بک است. کمترین سرعت شا‌تر این مدل هم ۱۲ دقیقه اعلام شده است. نرم‌افزار Phocus هاسلبلاد که با سیستم‌ عامل‌های مختلف سازگاری دارد و همچنین نر‌م‌افزار Adobe Lightroom برای ویندوز و مک هم با خرید این مدل در دسترس خواهند بود. نرم‌افزار Phocus امکان اصلاح دیجیتالی خطاهای لنزهای Carl Zeiss سری V را هم دارد. 
 
    حجم هر عکس این بک با فرمت RAW  3FR در این دوربین ۶۵ مگابایت و با فرمت Tiff هشت بیتی ۱۵۴ مگابایت است. این بک از کارت حافظهٔ CF استفاده می‌کند و طبق اعلام بروشورش، روی یک کارت ۸ گیگابایتی تقریبا ۱۲۰ عکس ذخیره خواهد کرد. 
 



    بک دیجیتال CFV-50c می‌تواند با کارت حافظه‌ای با مشخصات SanDisk Extreme UDMA7 120 MB/s با سرعت ۳۵ فریم در دقیقه یا حدود ۱.۵ فریم در ثانیه به صورت تک شات عکاسی کند. بهترین دما برای عملکرد مطلوب دوربین هم صفر تا ۴۵ درجهٔ سانتیگراد اعلام شده است. 

     این محصول جدید هسلبلاد ۹۱ میلیمتر پهنا، ۹۲ میلیمتر ارتفاع و ۵۷ میلیمتر ضخامت و با احتساب باطری و CF حدود ۵۳۰ گرم وزن دارد. باطری این بک، مدل Sony™ InfoLithium L NP-F series با قدرت ۸.۴ VDC است که می‌تواند جوابگوی حدود ۸ ساعت کار عکاسی باشد. 

     در پکیج این محصول که برای فروش ارائه می‌شود علاوه بر بک CFV، کاور محافظ، کابل‌های مخصوص آداپتور و FireWire، کارت حافظهٔ CF با ظرفیت ۱۶ گیگابایت به همراه یک صفحهٔ فوکوس (Split image/Micro prisms) قرار داده شده است. راهنمای شرکت هسلبلاد درباره این بک را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.