پنجشنبه ۱۶ مردادماه ۹۳ کارگاه آموزشی «عکاسی در سفر» توسط اسماعیل عباسی٬ عکاس و مدرس دانشگاه٬ در قالب برنامه‌های جانبی سومین جشنوارهٔ سفرنگاری ناصرخسرو برگزار می‌شود. 
 
    طبق اعلام دست‌اندرکاران جشنواره، کارگاه «عکاسی در سفر» پنجشنبه ۱۶ مردادماه جاری از ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات موزهٔ هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برگزار می‌شود و شرکت در آن برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. 

     در توضیح دریاقتی «سایت عکاسی» از دبیرخانهٔ جشنواره دربارهٔ این کارگاه آمده است: «عکاسی همیشه یکی از کارهای لذت‌بخش هر سفر بوده است. خاطره‌ها و زیبایی‌ها را ثبت می‌کنیم تا یادمان بماند٬ هر بار از دیدنش لذت ببریم و بتوانیم با بقیه لحظه‌های خوشایند و یا به هر دلیلی تماشایی را به اشتراک بگذاریم. اسماعیل عباسی٬ در این کارگاه به ما می‌گوید چگونه در سفر‌ها عکس بگیریم٬ چه چیزی را چگونه ببینیم و چه‌طور داستان سفر را روایت کنیم.» 

     گفتنی‌ست نمایشگاه عکس‌های راه‌یافته به سومین جشنوارهٔ سفرنگاری ناصرخسرو نیز از ۱۴ تا ۱۷ مردادماه ۹۳ در محل موزهٔ امام علی برپا شده است. عکس‌های راه‌یافته به بخش نهایی توسط محمدرضا طهماسب‌پور، اسماعیل عباسی و گوهر دشتی داوری شده است.