مراسم گردهمایی عکاسان کرمانی در دومین روز برگزاری «اولین سالانهٔ عکس کرمان» در این شهر برگزار شد. 
 

     به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، مسعود زنده روح کرمانی، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران در ابتدای این مراسم که شامگاه دوم شهریورماه ۹۳ در مجموعهٔ پالیز کرمان برپا شد، گفت: «با سه هدف این سالانه را برگزار کردیم. هدف اول این بود که شعار «ما می‌توانیم» را به واقعیت تبدیل کنیم که موفق شدیم. دومین هدف ما گردهمایی به مناسبت روز جهانی عکاسی بود و امشب با این مراسم، بنیان تشکیل انجمن عکاسی کرمان را راه اندازی خواهیم کرد.» 
 

     او از برگزاری مجمع عمومی انجمن عکاسان کرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد: «استان کرمان باید نقش خود در جمع استان‌های تاثیرگذار در عکاسی کشور نظیر اصفهان، خوزستان، بوشهر و… به اثبات برساند.» 
 

    زنده‌روح هدف سوم برگزاری سالانه را تداوم آن در سال‌های آینده دانست و گفت: «همهٔ ما عکاس هستیم و تا آخر، عکاس باقی خواهیم ماند در هر ژانری از خبری، مستند، تجاری، هنری و… که باشیم بر سر موضوع نام، جنگ نداریم بلکه همراه و همدل هستیم.» 
 

    او در مورد دیگر اقداماتی که قرار است در مورد عکاسان کرمانی انجام شود، اظهار کرد: «با کمک دوستان در اداره کل ارشاد استان در حال جمع‌آوری اطلاعات اولیه هستیم و به زودی یک مجمع عمومی تشکیل داده و هیات مدیرهٔ این انجمن را تشکیل خواهیم داد.» 
 

     در بخش دیگری از این برنامه تعدادی از عکاسان کرمانی تجلیل شدند که در راس آن‌ها مرحوم رضا فروزی بود تا بدینوسیله یاد و خاطره‌اش زنده نگه داشته شود. در ادامه محمد انجم شعاع، از پیشگامان عکاسی طبیعت و معماری کرمان، محمدرضا خواجه جوپاری، از پیشگامان عکاسی خبری استان، حمیدرضا معین‌الدینی، عکاس ویژهٔ دفاع مقدس، محمد اسلامی، محمدعلی روسفید و مسعود مصری تجلیل شدند. ساره تجلی، مجید مجاز و محسن سعادت نصری نیز به عنوان سه عکاس خبری جوان و نوآور مورد تقدیر قرار گرفتند. 


 
    از سوی استانداری کرمان هم لوح تقدیری به سیدفرزاد میرحسینی به سبب عکس‌هایی که در جریان سفرهای انتخاباتی رئیس جمهور ثبت کرد، اهدا شد. در این میان عباس سالاری، رئیس حوزهٔ هنری استان کرمان از مسعود زنده روح کرمانی برای برگزاری این همایش تجلیل کرد و به دنبال آن اسماعیل عباسی، مولف دایره‌المعارف عکاسی ایران و افشین شاهرودی، استاد دانشگاه و مدیر مسئول فصلنامهٔ «عکاسی خلاق»، نیز مورد تجلیل قرار گرفتند. 
 

     همچنین از محمدحسین مهرابیان، مدیر مجموعه پالیز کرمان، که هزینهٔ چاپ عکس اهدایی مراسم افتتاحیه به میهمانان و نیز عکس‌های نمایشگاه را پذیرفته بود، تجلیل شد. در پایان هم عکس دسته جمعی که در اولین روز سالانه گرفته شده بود، بین جمعیت پخش شد و برنامه با اجرای موسیقی کوبه‌ای گروه «پاسارگاد» و صرف شام به پایان رسید. 
 

    اولین سالانهٔ عکس کرمان، نخستین برنامه از سلسه برنامه‌های «همراه با عکاسان» است که به مناسبت روز جهانی عکاسی تدارک دیده شده و قرار است از سال‌های آینده در سطح ملی برپا شود. بخش نمایشگاهی این سالانه تا ۸ شهریورماه سال جاری در موزهٔ هنرهای معاصر صنعتی کرمان ادامه دارد.