علی فریدونی عکاس دفاع مقدس، در جلسهٔ نقد و بررسی آثارش در پنجاهمین جشنوارهٔ منطقه‌ای سینمای جوان آفتاب در اراک به توصیف جزئیات بیشتر از شرایط و اتفاقات دوران دفاع مقدس و نحوه‌ کار خود و دیگر عکاسان در روزهای جنگ پرداخت. 

     به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران جلسه‌ نمایش و نقد و بررسی آثار علی فریدونی، عکاس دفاع مقدس، در سومین روز پنجاهمین جشنوارهٔ منطقه‌ای انجمن سینمای جوان با حضور وی، مسعود زنده‌روح کرمانی و علیرضا کریمی صارمی برگزار شد. 
 
    این جلسه با سخنرانی کریمی صارمی دربارهٔ شرایط و وضعیت عکاسی جنگ در دوران دفاع مقدس به‌ویژه در مقاطع اولیهٔ جنگ، سوابق علی فریدونی به‌عنوان یکی از اولین عکاسانی که در جبهه‌های جنگ حاضر می‌شد و تاریخچه‌ی‌ عکس‌های وی آغاز شد. 
 

   سپس علی فریدونی با توصیف جزئیات بیشتر از شرایط و اتفاقات آن دوران و نحوه‌ی‌ کار خود و دیگر عکاسان در دوران جنگ فضای جلسه را با تصویری که کمتر از جنگ دیده ‌شده، دگرگون کرد. در حین این توصیفات تعدادی از عکس‌های علی فریدونی از جبهه‌های به نمایش درآمد و همزمان مورد نقد و بررسی نیز قرار گرفت. 

     در ادامه‌ی‌ جلسه مسعود زنده‌روح کرمانی با ارائه‌ی‌ تاریخچه‌ای از عکاسی جنگ در جهان و مقایسه‌ آن با عکاسی جنگ در ایران تصویر واضح‌تری از عکاسان جنگ دفاع مقدس ارائه داد. 
 
     پنجاهمین جشنوارهٔ منطقه‌ای فیلم و عکس سینمای جوان آفتاب در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس از یکشنبه ۲ شهریورماه ۹۳ به میزبانی استان مرکزی برگزار شد. در بخش عکس یک هزار و ۴۷ اثر در دو بخش تک عکس و مجموعه به دبیرخانهٔ جشنواره ارسال شد که در نهایت ۵۴ قطعه عکس از ۳۶ عکاس به جشنواره راه یافت.