اختصاصی «سایت عکاسی» – شرکت آلمانی لایکا چندی است که تازه‌ترین مدل دوربین خود با نام Leica M-P را با قیمتی حدود ۷۹۵۰ دلار روانهٔ بازار کرده است. 
 
   طبق اعلام این شرکت  بسیار معتبر دنیای عکاسی، دوربین Leica M-P مدلی بر‌تر نسبت به Leica M شناخته می‌شود. از مزیت‌های این دوربین می‌توان به بهره‌گیری از رم ۲ گیگابایتی (دو برابر مدل قبلی) اشاره کرد که توانایی این مدل در عکاسی پی در پی را بالا‌تر برده است. به عبارتی با سرعت ۳ فریم بر ثانیه این دوربین می‌تواند حداکثر ۲۴ فریم عکس را پشت سر هم در رم ذخیره کند. 


    شیشهٔ محافظ صفحهٔ LCD این دوربین از نوعی کریستال ضدخش و ضد ضربه ساخته شده و در برابر آسیب‌های محیطی بسیار مقاوم است. همچنین هر دو سوی این شیشه با پوشش ظریف ضدانعکاس پوشانده شده و حتی در نور نامناسب هم امکان بازبینی عکس‌ها با دقت زیاد فراهم است. 


   
   سنسور ۲۴ مگا پیکسلی فول‌فریم CMOS این مدل در ترکیب با پردازندهٔ Leica Maestro امکان عکاسی با رزولوشن مناسب و نویز پایین را برای همه عکاسان فراهم می‌کند. این ترکیب امکان عکاسی در هر نوری به خصوص نور طبیعی را با کمترین نویز ممکن می‌سازد. همچنین امکان پردازش یک فریم همزمان با ذخیره شدن فریم قبلی بر روی کارت حافظه هم وجود دارد تا سرعت عکاسی بالا‌تر رود. 

    سیستم فوکوس کلاسیک rangefinder این دوربین قدرت فوکوس با سرعت و دقت بالا را فراهم آورده و در حالت مد نمایش زنده هم Live View Zoom دوربین تا ۱۰ برابر قدرت بزرگنمایی دارد. 
 

   
    از ویژگی‌های شاخص این مدل بهره‌مندی از سیستم کادربندی خاصی است که می‌تواند شش فریم مختلف با رنگ‌های مختلف را برای شش فاصلهٔ کانونی مختلف روی ویزور به نمایش درآورد تا عکاس بتواند بدون تغییر زوم بفهمد در هر کدام از آن شش فاصلهٔ کانونی کادر به چه صورت خواهد بود. این شش فاصلهٔ کانونی به صورت جفت‌های دو تایی نمایش داده می‌شوند و عبارتند از: ۲۸ و ۹۰ میلیمتری، ۳۵ و ۱۳۵ میلیمتری به همراه ۵۰ و ۷۵ میلیمتری. 

    این دوربین از باطری lithium-ion 1800 mAh بهره می‌برد و توانایی عکاسی در زمان‌های طولانی بدون نیاز به شارژ مجدد را داراست. شایان ذکر است دوربین Leica M-P از کارت حافظهٔ SD استفاده می‌کند. 



     نمایشگر این دوربین ۳ اینچی (۹۲۰،۰۰۰ پیکسلی) است و امکان کنترل بالای کاربر روی نور، رنگ، عمق میدان و وضوح تصویر را هنگام فیلمبرداری با کیفیت full-HD 1080p میسر می‌سازد. 

    بدنهٔ دوربین برنجی و شاسی آن از آلیاژ منزیم است و این‌ها سبب افزایش مقاوت دوربین در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت همانند رطوبت، گرد و غبار و پاشش مواد مختلف می‌شود. بدنهٔ کوچک، طراحی می‌نیمال و شا‌تر کم‌صدای این دوربین آن را به گزینه‌ای مناسب برای انجام عکاسی ساده و بدون حاشیه در هر محیطی تبدیل می‌کند. 
 


 

   دوربین Leica M-P در دو مدل کروم نقره‌ای و سیاه برای خرید در دسترس است. به گفتهٔ مسئولین شرکت، برای رسیدن به طراحی می‌نیمال و همچنین جلب توجه کمتر دستگاه هنگام عکاسی در محیط‌های اجتماعی لوگوی قرمز لایکا و حرف «M» از روی بدنهٔ این دوربین حذف شده ولی بالای دوربین همچنان اسکریپت سنتی لایکا حک شده است. 

   گریپ دستی چندکارهٔ سری M، چشمی الکترونیک EVF 2 و همچنین R-Adapter M از جمله قطعات جانبی است که می‌تواند در مدل Leica M-P به کار رود.