همزمان با انتشار فراخوان، آغاز ثبت‌نام و ارسال آثار برای شرکت در سیزدهمین دوسالانهٔ عکس ایران، دبیر این دوره اظهار کرد که نگاه و اندیشهٔ هنری عکاسان برای برگزارکنندگان مورد اهمیت بوده است. 
 
     
    به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، اسماعیل عباسی، دبیر سیزدهمین دوسالانهٔ عکس ایران گفت: «در هر دوره بحث‌های زیادی در مورد گرایش‌های عکاسی که می‌تواند موضوع دوسالانه قرار بگیرد، وجود دارد. امسال هم شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفت، این دوسالانه را با موضوع آزاد با رویکرد‌های آرت فتوگرافی (Art photography) و خلاقانه (Creative photography) برگزار کند.» 


    او که دبیری دوسالانه‌های یازدهم و دوازدهم را نیز برعهده داشته است، ادامه داد: «بخش آرت فتوگرافی در قالب مجموعه عکس ارائه خواهد شد و به همین دلیل اندیشه‌محور است اما بخش خلاقانه، تک عکس خواهد بود.» 


     مولف دایره‌المعارف عکاسی کشور همچنین در مورد تفاوت سیزدهمین دوسالانهٔ با دوره‌های قبل گفت: «نگاه و اندیشهٔ هنری برای این دوره مورد اهمیت قرار گرفت و به همین دلیل رویکرد آرت فتوگرافی گنجانده شد تا ضمن توجه به این بخش، عکس‌های پروژه‌ای و اندیشه‌محور مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد. در حالی که در دوسالانه‌های قبل، مجموعه عکس‌ها در قالب عکاسی مستند ارائه می‌شدند که امسال این موضوع جای خود را به نگاه هنرمندانه داده است.» 


    ثبت‌نام و دریافت آثار سیزدهمین دوسالانه‌ی‌ عکس ایران از شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۳ از طریق پایگاه اینترنتی ویژه‌ای آغاز شده است. مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار بخش آرت فتوگرافی تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۳ آبان و در بخش رویکرد خلاقانه تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۴ آبان ۹۳ خواهد بود. 


    علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند به صورت حضوری به دبیرخانهٔ دوسالانه واقع در تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران، انجمن عکاسان ایران مراجعه یا از طریق تلفکس ۸۸۳۱۳۰۸۹ پرسش‌های خود را مطرح کنند. 


    انجمن عکاسان ایران با همکاری مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه‌ی‌ توسعه‌ی هنرهای تجسمی معاصر و موزه‌ی‌ هنرهای معاصر تهران، سیزدهمین دوسالانه‌ی‌ عکس ایران را از ۳ تا ۲۳ دی‌ماه ۹۳ در موزه‌ی‌ هنرهای معاصر تهران برگزار می‌کند.