نمایشگاهی از عکس‌های حسن رجبی‌نژاد با عنوان «دست‌ها سخن می‌گویند» از عصر جمعه ۲۳ آبان‌ماه ۹۳ در گالری عکس تهران گشایش می‌یابد. 
 
   در بیانیهٔ آثار این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است: «نداشتن نوعی فقرو کمبود است. داشتن چیزی و از دست دادنش علاوه بر فقر وکمبود، نوعی واپس‌زدگی و عقب‌گرد به جایی است که هرگز آنجا نبوده‌ایم و یا فکرش را هم نکرده‌ایم. 
 
   ولی از دست دادنِ بخشی از عضو بدن، چیزی دیگر است، به گمانم این یکی، از دست دادن از نوع غیرقابل جبران و چاره‌ناپذیراست، از دست‌دادنی که دیگر برگشت‌پذیر نیست، از دست‌دادنی جانفرسا که چنان خُره‌ای به جان آدمیزاد می‌افتد که بر تمامی ارکان روح آدمی و زندگی‌اش سایه افکنده و در روابط فرد با خانواده و جامعه‌اش تاثیرگذار خواهد بود. 
 
   فُرم این دست‌ها، یکه و ناب هستند و غیرقابل تکرار برای دستی دیگر، آنها در جدالی نابرابر، قربانی کار با ابزارهای صنعتی هستند و به گونه‌ای جدید هنوز توسط صاحبانشان به کار گرفته می‌شوند. آنها نشانه‌هایی برای دستیابی به داستان زندگی صاحبانشان و زبان گویایی برای معرفی قشری خاص از یک جامعه هستند. این افراد مظهر تلاش برای ادامه زندگی و استقامت در مقابل ناملایمات زندگی هستند.» 
 
   حسن رجبی‌نژاد متولد ۱۳۵۰ در لنگرود و دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران و کارشناسی عکاسی از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی از سال ۸۲ تاکنون در دانشگاههای هنر تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران، دانشکدهٔ هنر دانشگاه گیلان عکاسی تدریس کرده و از سال ۸۷ عضو هیات علمی گروه عکاسی دانشگاه هنر اصفهان هم هست. او تاکنون ۸ نمایشگاه انفرادی عکس برگزار کرده و در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی هم شرکت داشته است. 

گشایش: جمعه ۲۳ آبان‌ماه ۹۳ – ساعت ۱۷ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۲۹ آبان‌ماه جاری هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ دایر است. 
تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر غربی، شمارهٔ ۳۶، طبقهٔ همکف