اختتامیهٔ نخستین جشنوارهٔ عکس نورنگار چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه ۹۳ با حضور استادان، پیشکسوتان و علاقمندان هنر عکاسی در باغ موزهٔ قصر تهران برگزار شد. 

    به گزارش دبیرخانه، در این مراسم ضمن گشایش نمایشگاه، از برگزیدگان جشنواره نیز تقدیر به عمل آمد. در ابتدای این مراسم مسعود افشانی دبیراجرایی جشنواره، با اعلام فرآیند جشنواره که از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و تا پایان مهرماه ادامه داشت، اعلام کرد بیش از ۱۴ هزار تصویر از ۱۶۰۰ عکاس دریافت گردیده است. 
 
   وی با تشکر از داوران جشنواره محمدمهدی رحیمیان، افشین بختیار و محمود مروتی خاطر نشان کردند کمیت و کیفیت آثار ارسالی به حدی بود که انتخاب آثار بر‌تر را به چالشی سخت برای هیات داروان بدل کرد. 
 
   در ادامه مراسم محمد فروغی، مدیرعامل شرکت نورنگار، از دکتر اکبر عالمی، پیشکسوت عکاسی، تقدیر به عمل آورد. سپس دکتر عالمی دربارهٔ عکس و لحظهٔ عکاسی به ایراد سخنرانی پرداخت.

    محمد فروغی هم از علاقهٔ مجموعهٔ نورنگار برای تداوم مسیر این جشنواره در سال‌های آتی با قدرت بیشتر و بهبود روند اجرایی سخن به میان آورد و از تیم اجرایی تشکر کرد. در بخش بعدی بیانیهٔ هیات داوران قرائت شد و برگزیدگان جشنوراه به این شرح معرفی شدند: 
 
در بخش «سفر و گردشگری»: 
رتبهٔ اول: حمید اخلاقی
رتبهٔ دوم: محمد قدمعلی
رتبهٔ سوم: رضا واعظ‌پور
جایزهٔ ویژهٔ هیات داروان: مهران میرزایی


در بخش «عکس لحظه‌ای»: 
رتبهٔ اول: مهشید مهدیان
رتبهٔ دوم: جمشید فرجوند فردا
رتبهٔ سوم: جواد حسن‌پور 

   گفتنی‌ست نمایشگاه آثار منتخبین جشنواره، تا ۲۸ آبان‌ماه ۹۳ در باغ موزهٔ قصر به نشانی تهران، خیابان شریعتی، خیابان پلیس جهت بازدید علاقمندان برپا خواهد بود.