فراخوان شرکت در چهارمین مسابقهٔ بین‌المللی عکس حمدان بن محمد راشد آل‌مکتوم (HIPA) امارات که جایزهٔ اصلی آن ۱۲۰ هزار دلار وجه نقد است، منتشر شد. تمامی عکاسان می‌توانند با مطالعهٔ قوانین زیر در این مسابقه شرکت کنند: 

۱. شرکت در این مسابقه برای تمامی عکاسانی که در زمان ارسال آثارشان بالای ۱۸ سال باشند آزاد است. 
۲.آثار هر عکاس باید توسط خودش ارسال شود و ارسال آثار توسط دیگران برای این مسابقه پذیرفته نیست. 
۳. آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۱۰ دی‌ماه ۹۳ است. 
۴. شرکت در این مسابقه رایگان است. 
۵. این مسابقه فقط تک عکس می‌پذیرد و از پذیرش مجموعه عکس معذور است. 
۶. چهارمین دورهٔ مسابقهٔ HIPA در چهار بخش برگزار می‌شود: «زندگی در رنگ»، «آزاد»، «چهره» و «عکاسی در شب». 
۷. هر عکاس می‌تواند برای شرکت در هر یک از این بخش‌ها فقط یک تک عکس ارسال کند. ارسال بیش از یک فریم در هر یک از بخش‌ها ممکن نیست. یعنی اگر کسی تصمیم داشته باشد در هر چهار بخش شرکت کند می‌تواند حداکثر ۴ تک عکس (در هر بخش یک تک عکس) ارسال کند. 
۸. هر عکس فقط باید در یک بخش ارائه شود و در صورت شرکت دادن یک عکس در دو بخش مختلف، آن عکس از مسابقه حذف خواهد شد. 
۹. در بخش «زندگی در رنگ» عکس‌هایی پذیرفته می‌شوند که با موضوع زیبایی‌های ناشی از رنگ در زندگی و اطراف ما به تصویر کشیده شده باشند. انسان‌ها، گیاهان، حیوانات، اماکن و هر موردی که در زندگی روزمرهٔ ما نقش مهمی دارد می‌تواند موضوع این بخش باشد. 
۱۰. در بخش «آزاد» موضوع خاصی وجود ندارد و عکاسان می‌توانند یک فریم از بهترین عکس‌هایشان را به انتخاب خودشان ارسال کنند. 
۱۱. در بخش «چهره» فقط عکس‌های سیاه و سفید با موضوع صورت و چهرهٔ انسان پذیرفته می‌شود. استفاده خلاقانه از نور در این بخش بسیار مهم است. 
۱۲. در بخش «عکاسی در شب» هم آثاری که از زیبایی‌های شب و تاریکی شبانه عکاسی شده باشند پذیرفته می‌شوند. 
۱۳. عکس‌های ارسالی برای این مسابقه نباید ویرایش ساختاری شده باشند و ادیت نرم‌افزاری تنها در حد تغییراتی مجاز است که وجه استنادی تصویر را خدشه‌دار نکند. همچنین عکس‌های پانوراما مورد قبول است. 
۱۴. انتخاب عنوان برای هر فریم ارسالی الزامی است. 
۱۵. همراه هر عکس ارسالی باید توضیحی شامل حداکثر ۳۰ کلمه ارسال شود. 
۱۶. هر فریم ارسالی باید با فرمت JPEG و کیفیت بالا و حجم حداقل ۲ مگابایت ذخیره و ارسال شود و برای چاپ مناسب باشد. 
۱۷. عکس‌های ارسالی باید فاقد لوگو، واترمارک، پاسپارتو، متن، نشانه، امضا یا هر عنصر دیگری که سبب افشای هویت عکاس شود باشند. 
۱۸. عکس‌های ارسالی برای این مسابقه نباید پیش از این در هیچ مسابقه‌ای برندهٔ جایزه شده یا مورد استفادهٔ تجاری قرار گرفته باشند. 
۱۹. عکس‌های ارسالی هیچ‌گونه محدودیت زمانی ندارند و می‌توانند در هر زمانی عکاسی شده باشند. 
۲۰. ارسال آثار برای این رویداد رقابتی، تنها از طریق وبسایت این مسابقه ممکن است و تمامی متقاضیان باید پس از ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری نسبت به آپلود آثارشان بر روی وبسایت مسابقه اقدام کنند. 
۲۱. عکس‌های ارسالی باید منطبق با قوانین رسمی و مذهبی کشور امارات باشند. 
۲۲. نتایج نهایی این مسابقه طی ماه مارس ۲۰۱۵ اعلام خواهد شد. 
۲۳. عکاسانی که به مراحل نهایی مسابقه راه یابند باید بتوانند در صورت نیاز عکس‌هایشان را با فرمت RAW ارائه کنند. 
۲۴. در بخش «زندگی در رنگ» پنج جایزه به ترتیب رتبه اهدا خواهد شد. جایزهٔ ۲۵ هزار دلاری برای نفر اول، جایزهٔ ۲۰ هزار دلاری برای نفر دوم، جایزه‌ی ۱۵ هزار دلاری برای نفر سوم، جایزهٔ ۱۲ هزار دلاری برای نفر چهارم و جایزهٔ ۱۰ هزار دلاری برای نفر پنجم. 
۲۵. در هر یک از سه بخش دیگر هم پنج جایزه به ترتیب رتبه اهدا خواهد شد. جایزهٔ ۱۵ هزار دلاری برای نفر اول، جایزهٔ ۱۲ هزار دلاری برای نفر دوم، جایزه‌ی ۱۰ هزار دلاری برای نفر سوم، جایزهٔ ۸ هزار دلاری برای نفر چهارم و جایزهٔ ۶ هزار دلاری برای نفر پنجم. 
۲۶. هیات داوران نهایتا یک عکاس را به عنوان برندهٔ جایزهٔ بزرگ HIPA ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۲۰ هزار دلار معرفی خواهد کرد. سال گذشته این جایزهٔ گرانقیمت نصیب Fuyang Zhou از چین شد. 
۲۷. دو جایزهٔ ویژهٔ ۲۵ و ۲۰ هزار دلاری هم اهدا می‌شود که شرکت در رقابت برای تصاحب آن‌ها تنها با دعوت دبیرخانهٔ مسابقه می‌سر است. 
۲۸. عکاسانی که آثارشان در کتاب سالانهٔ مسابقه به چاپ برسد یک نسخه از این کتاب را دریافت خواهند کرد. 
۲۹. اسامی برگزیدگان و عکس‌های منتخب سومین دوره، دومین دوره و نخستین دورهٔ این مسابقه بر روی وبسایت HIPA قابل دسترسی است. 
۳۰. متن کامل فراخوان را می‌توانید اینجا ببینید.