طی حکمی از سوی حمید کارگر، سرپرست مرکز ملی فرش ایران، محسن زین‌العابدینی به عنوان دبیر چهارمین دوسالانهٔ عکس فرش دستباف ایران منصوب شد. 


  محسن زین‌العابدینی در دو دورهٔ گذشته هم دبیر این دوسالانه بوده و این سومین حضور او در این سمت به شمار می‌رود. در بخشی از متن حکم انتصاب وی آمده است:  «مرکز ملی فرش ایران برآن است که تا همچون سالهای گذشته به منظور تبلیغ، شناساندن و ترویج فرش دستباف ایران و همراه ساختن جامعه عکاسان با ارزش‌ها و جذابیت های این هنر-صنعت، بار دیگر دوسالانه عکس فرش دستباف ایران را برگزار کند. از این رو با توجه به دانش و تجربه جنابعالی به موجب این حکم به سمت «دبیر چهارمین دوسالانهٔ عکس فرش ایران» انتخاب می‌شوید.» 
 
 
   شایان ذکر است مرکز ملی فرش ایران در سال ۸۷ با هدف نشان دادن ویژگی‌ها و ارزش‌های فرش دستباف، نخستین دوسالانۀ عکس فرش دستباف ایران را برگزار کرد. که در‌ همان آغاز با استقبال رسانه‌ها، هنرمندان، کارشناسان و خانوادۀ فرش و عکاسی روبه‌رو شد و به پیوستگی آن تاکنون انجامید. فراخوان دورهٔ چهارم این دوسالانهٔ عکس، پس از اعمال تغییراتی نسبت به دوره‌های پیشین، به زودی منتشر خواهد شد. 
 
   محسن زین‌العابدینی متولد ۱۳۶۶ در استان قزوین است و پیش از این مدیر اجرائی دورهٔ اول و دبیر دوره‌های دوم و سوم دوسالانهٔ عکس فرش دستباف ایران بوده است. او هم‌چنین تجربهٔ دبیری جشنواره‌های دیگری چون جشنوارهٔ عکس «سفید»، جشنوارهٔ «عکس گندم، آرد، نان» و جشنوارهٔ عکس «کار، تعاون و اشتغال» را در کارنامه دارد.