نمایشگاهی از عکس‌های مریم عسگری با عنوان «شی» از عصر جمعه ۵ دی‌ماه ۹۳ در گالری آرته گشایش می‌یابد. 

  به گفتهٔ برگزارکنندگان، این مجموعه شامل ۳۲ عکس دیجیتال در قطع مستطیل و رنگی است که از سال ۹۰ تاکنون عکاسی شده‌اند و اکنون با استفاده از چاپ فتوشیمی در ابعاد ۳ عکس ۷۰×۵۰، ۱۱ عکس ۳۰×۴۰ و ۱۸ عکس هم در اندازهٔ ۱۶×۲۱ سانتیمتر ارائه خواهد شد. 
 
  در متن بیانیهٔ این مجموعه آمده است: «کودکی را درنیافته بودم که گوش‌زدم کردند بزرگ شده‌ام؛ رسیده‌ام. سرگرم کشف ناشناخته‌ها بودم که وقت تمام شد. باید به سرانجامی می‌رسیدم؛ هرچند گنگ و نامفهوم. 

 
  نقش را پذیرفتم؛ بازی را آغاز کردم و در این میان گه‌گاه گریزی هم به کاش‌بودهایم زدم. گویی واقعیت این بود، آن روزها هم ـ هر لحظه‌اش ـ از این ابهام خالی نبودند، تنها هاله‌ای دست‌نیافتنی از معصومیت‌اش تسلایم می‌دهد. 

 
 بازی‌گوشی‌های کودکانه‌ام همچون جنینی در زهدانِ بزرگسالی‌ام لگدم می‌زدند. فکری را پرورانده و کارم را آغاز کردم. دهان به دهان چرخید، در خانه‌شان را به رویم گشودند. هم‌سفره‌ شدیم و سرحرف باز شد. دیگر بیگانه نبودند و من هم در امتداد مسیری که آغازش برایم مبهم و رمزآلود بود، تنها نبودم.» 

 
 مریم عسگری متولد ۱۳۵۸ است و در سال ۹۱ دوره‌های آزاد عکاسی را در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رسانده است و این نخستین نمایشگاه انفرادی او به شمار می‌رود.

گشایش: جمعه ۵ دی‌ماه ۹۳ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۱۱ دی‌ماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست. 
تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، شیخ‌بهائی جنوبی، بلوار علی خانی، ۲۰متری گلستان، ۱۲متری دوم، پلاک ۳