ثبت‌نام دورهٔ جدید کلاس‌های آموزش نرم‌افزارهای مرتبط با عکاسی در آموزشگاه «عکاسی حرفه‌ای» ویژهٔ ترم زمستان ۹۳ از چندی پیش آغاز شده است. 

  این دوره‌ها شامل کلاس‌های «نرم‌افزار لایت‌روم»، «طراحی آلبوم دیجیتال»، «رتوش پرتره» و «فتوشاپ برای عکاسان» هستند که توسط گروهی از مدرسان در روزهای مختلف برپا خواهند شد و کلیهٔ علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از فهرست و اطلاعات برگزاری کلاس‌ها به اینجا مراجعه کرده یا در ساعات اداری از طریق شماره‌ تلفن‌های ۸۸۱۰۶۱۴۳ و ۸۸۱۰۶۱۴۲ با آموزشگاه تماس بگیرند. 

   کلاس آموزش «نرم‌افزار لایت‌روم»از مجموعه دوره‌های نرم‌افزاری آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای در ترم زمستان جاری است و در آن به آموزش کار با نرم‌افزار لایت‌روم، که تسلط بر آن به یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌های عکاسان در عصر دیجیتال تبدیل شده است، پرداخته می‌شود. این کلاس به صورت کارگاه آموزش عملی طی ۱۰ جلسه تشکیل می‌شود. 

  کلاس «طراحی آلبوم دیجیتال» که پیش‌نیاز آن گذراندن دورهٔ فتوشاپ است دوره‌ای تخصصی و حرفه‌ای در ۱۰ جلسه به شمار می‌رود که مباحثی چون بررسی روند کاری طراحی آلبوم دیجیتال، فیلترینگ پرتره، بررسی مراحل پس از چاپ در تولید آلبوم شامل: برش، پرس، صحافی، جلد و همچنین تکنیک‌های ماسک و ادغام لایه‌ها و روتوش و پردازش عکس‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  دورهٔ آموزشی «رتوش پرتره» معادل کارگاهی آموزشی است که با نمونهٔ کاملی از کار جدی و حرفه‌ای در محیط پردازش و چاپ عکس همراه خواهد بود. هنرآموزان پس از گذراندن این دوره می‌توانند به‌طور حرفه‌ای به پردازش عکس‌های پرتره و فایل‌های خام بپردازند. گذراندن دورهٔ فتوشاپ مقدماتی پیش‌نیاز شرکت در این کارگاه آموزشی است که در ۱۰ جلسه برپا می‌شود. 

 کلاس «فتوشاپ برای عکاسان» در سطح مقدماتی برگزار می‌شود و آشنایی با ابزارها و منوها، نحوه کاربرد امکانات مختلف این نرم‌افزار و تمامی اصول مرتبط با ویرایش تصویر و آماده‌سازی آن برای چاپ از جملهٔ موارد مطرح در این دوره خواهد بود که در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود.