به تازگی نشر کتاب پرگار «مرجع کامل آموزش نرم‌افزار لایت‌روم» را با گردآوری و ترجمهٔ ساره سپهری‌نژاد منتشر و روانهٔ بازار کرده است. 

 علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که با نظارت ساسان پناهی شامل ۳۴۸ صفحهٔ سیاه و سفید و رنگی در قطع خشتی به قیمت ۳۳ هزار تومان منتشر شده است، هم اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند. ​ 

   در بخشی از مقدمهٔ کتاب آمده است: «نمای ظاهری لایت روم نشانگر ترکیب مدیریت تصاویر و ویرایش عکس است. اگر چه بسیاری از فرامین ویرایش عکس در فتوشاپ و لایت روم مشترکند، ولی تاثیر، شدت و نوع فرآیندهای کار در این دو نرم افزار، متفاوت است. به عنوان مثال عملکرد غیر تخریبی لایت‏‌روم و توان فتوشاپ در استفاده از لایه‏‌ها، لایه‌‏های تنظیم‌گر و فرامین و ابزارهای گوناگون دستکاری در تصویر، این دو نرم‌افزار را از یکدیگر متمایز کرده است. 

  عملکرد لایت‌روم شبیه Adobe Bridge نیست، لایت‏‌روم توان مدیریت داده‌ها را دارد و کاربر می‌‏تواند تصاویر را دیده، ویرایش و مدیریت کند. لایت‌روم یک رقیب جدی برای برنامه Aperture اپل است که می‌‏تواند تصاویر را مدیریت و به صورت غیر تخریبی ویرایش کند.»