اختصاصی «سایت عکاسی» – چهارمین مسابقهٔ بین‌المللی عکس حمدان بن محمد راشد آل‌مکتوم (HIPA) امارات فهرست برگزیدگان امسال خود، شامل نام یک عکاس ایرانی، را معرفی کرد. 
 
  این دوره از مسابقه در چهار بخش مختلف «زندگی در رنگ»، «آزاد»، «چهره» و «عکاسی در شب» برگزار شد. هر عکاس می‌توانست در هر یک از این بخش‌ها فقط یک تک عکس ارسال کند. 



   بر اساس اعلام مسئولین مسابقه، امسال عکس بالا از علی رجبی، عکاس ایرانی، در بخش «آزاد» موفق به کسب رتبهٔ دوم شد و جایزهٔ ۱۲ هزار دلاری این بخش را دریافت کرد. 



  اما جایزهٔ اصلی چهارمین دورهٔ این مسابقه شامل ۱۲۰ هزار دلار وجه نقد به خاطر عکس بالا نصیب Anurag Kumar از کشور هند شد. 



  در بخش «زندگی در رنگ» عکس‌هایی پذیرفته می‌شدند که با موضوع زیبایی‌های ناشی از رنگ در زندگی و اطراف ما به تصویر کشیده شده باشند. این عکس از Aruna Mahabaleshwar Bhat (عکاسی هندی) رتبه نخست را به دست آورد و جایزهٔ ۲۵ هزار دلاری را کسب کرد.


 در همین بخش عکس بالا از Zhang Xiangli، عکاس چینی، موفق به کسب  جایزهٔ ۲۰ هزار دلاری برای نفر دوم شد.


  عکاسی به نام Zeki Yavuzak  از ترکیه به خاطر عکس بالا در همین بخش جایزه‌ی ۱۵ هزار دلاری برای نفر سوم را از آن خود کرد.


اما در همین بخش Mujeeb Rahiman Kizhakkechalil از هند به خاطر عکس بالا جایزهٔ ۱۲ هزار دلاری برای نفر چهارم را برنده شد.


  عکس بالا از Fabrizio Moglia (عکاسی ایتالیایی) رتبه پنجم این بخش را به دست آورد و جایزهٔ ۱۰ هزار دلاری را کسب کرد.


 این عکس کاری از Harish Chavda بریتانیایی موفق به تصاحب جایزهٔ ۱۵ هزار دلاری برای نفر اول بخش «آزاد» مسابقه امسال شد.


 عنوان سوم بخش «آزاد» هم به عکس بالا از Antonius Andre Tjiu، عکاس اندونزیایی، اهدا شد و او جایزه‌ی ۱۰ هزار دلاری برای نفر سوم دریافت کرد.
 


 

 در همین بخش Yvon Andre Pierre Buchmann از فرانسه با عکس بالا جایزهٔ ۸ هزار دلاری برای نفر چهارم را از ان خود کرد.


  اما Jaime Singlador فیلیپینی هم با این عکس موفق به به دست آوردن جایزهٔ ۶ هزار دلاری برای نفر پنجم بخش «آزاد» شد.



   در بخش «چهره» فقط عکس‌های سیاه و سفید با موضوع صورت و چهرهٔ انسان پذیرفته می‌شد و این عکس از Rudoi Danil، عکاسی از  روسیه،  جایزهٔ ۱۵ هزار دلاری برای نفر اول این بخش را گرفت.



در بخش «عکاسی در شب» هم آثاری که از زیبایی‌های شب و تاریکی شبانه عکاسی شده باشند پذیرفته می‌شدند و عکاسی از Peng Li چینی به عنوان برنده جایزهٔ ۱۵ هزار دلاری برای نفر اول این بخش معرفی شد.

  عکس‌های ارسالی برای این مسابقه نباید ویرایش ساختاری شده باشند و ادیت نرم‌افزاری تنها در حد تغییراتی مجاز بود که وجه استنادی تصویر را خدشه‌دار نکرده باشد. عکس‌های برگزیده و همچنین راه‌یافته به نمایشگاه امسال را می‌توانید اینجا ببینید. 

  همچنین در مراسم پایانی چهارمین دورهٔ مسابقهٔ HIPA در امارات جایزهٔ ۲۵ هزار دلاری بهترین محقق و نویسندهٔ مرتبط با عکاسی به اسکات کلبی (متولد ۱۹۶۰ در آمریکا) و جایزهٔ ۲۰ هزار دلاری تقدیر از یک عمر دستاورد هنری به سباستیائو سالگادو (متولد ۱۹۴۴ در برزیل) اهدا شد.