نمایشگاهی از عکس‌های نجومی محمد گیتی‌زاده و مجتبی ده‌پویه با عنوان «آبی… کبود» از شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۴ در گالری سورهٔ بوشهر برپا می‌شود. 

  طبق اعلام دست‌اندرکاران، در این نمایشگاه ۲۳ عکس رنگی در اندازهٔ ۷۰×۵۰ سانتیمتر و ۳ عکس پانوراما با ابعاد ۶۰×۱۲۰ سانتیمتر به نمایش درمی‌آیند. 

  محمد گیتی‌زاده در معرفی این نمایشگاه می‌نویسد: «با ماشینی شدن دنیای مدرن و گسترش شهرها، آلودگی نوری چون سدی مقابل جلوه‌های آسمان شب قد علم کرده است. در کلانشهرها جز چند ستاره پرنور و ماه، جرم قابل مشاهده‌ای در آسمان شب دیده نمی‌شود و همین امر موجب گشته تا آسمان شب را چون صفحه‌ای سیاه، بی‌هیچ درخششی درک کنیم. حال آنکه کیلومترها دورتر از نور شهرها، آسمانی پرستاره در انتظار چشمان ماست. 
 
  در تلاشی برای ثبت طبیعت فراموش‌شدهٔ شب‌های جنوب و نمایش جلوه‌هایی از آسمان شب، بر آن شدیم که پروژه‌ای دو ساله را به دور از نور شهرها و روستاها آغاز کنیم. در طی این مدت به بسیاری از نقاط دور افتاده و بکر استان بوشهر سفر کردیم و آسمان پرستاره را در کنار مناظر زمینی به تصویر کشیدیم. حاصل تلاش مشترک در این دو سال بیش از ۴۰ هزار فریم عکس گردید که پس از انتخاب نهایی تعداد ۲۶ عکس از این مجموعه در نمایشگاهی با عنوان «آبی… کبود» به نمایش عمومی در خواهد آمد.»

  محمد گیتی‌زاده متولد اردیبهشت ۱۳۶۷ و مجتبی ده‌پویه متولد شهریور ۱۳۵۷ در بوشهر هستند. ایشان فعالیت خود را به طور مجزا در زمینه نجوم از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده‌اند و از سال ۱۳۹۲ به پروژهٔ عکاسی نجومی از مناظر طبیعی استان بوشهر پرداختند. در این مدت چندین عکس ایشان در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است. 

نمایشگاه تا یکم خردادماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برقرار است. 
بوشهر، خیابان رییسعلی دلواری، گالری سورهٔ حوزه هنری استان بوشهر