نمایشگاهی از عکس‌های علیرضا معماریانی با عنوان «خیال واقعی» از عصر جمعه ۵ تیرماه ۹۴ در گالری شمارهٔ شش گشایش خواهد یافت.

  نمایشگاه شامل ۵ تابلوی سه لته در اندازهٔ ۳۰×۸۵ و ۵ تابلوی ۲ لتی در ابعاد ۳۰×۶۰، ۱۰ عکس ۳۰×۴۵ و یک عکس ۷۰×۱۰۵ سانتیمتر است که همگی به صورت مستند از جزیره هرمز عکاسی شده‌اند.

 در متن بیانیهٔ آثار این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است: «خاک قرمز در هوا رقصان است، غبارش همه را پوشانده. به پوست چسبیده، به صورت، به دست‌ها… چشم‌ها را تار کرده است، دهان را گس و خون‌آلود و نفس را تنگ… خاک به درون رسوخ کرده، به مغز استخوان، به داخل جمجمه، به خواب، به رویا…

 آتش کوره کارخانه، محیط قرمز آن و حرارت تابستان جنوبی یادآور جهنم است. سختی کار طاقت فرساست. پنج مرد صبور سال‌هاست که در اینجا کار می‌کنند. در میان هجوم بی‌امان رنگ سرخ، لحظه‌ای عینیت می‌یابد. نقطه‌ای به واقعیت نشت می‌کند. آرام جان می‌گیرد و می‌درخشد. با بال‌های ایمان به پرواز در می‌آید. حقیقتی زاییده امید، توانی مضاعف به نفس‌های تنگ می‌دهد تا زندگی آن‌چنان که باید به مسیرش ادامه دهد.»

  علیرضا معماریانی متولد آبان ۱۳۶۳ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی «طراحی صنعتی» از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز در سال ۸۷ است و از سال ۸۳ به صورت تجربی عکاسی می‌کند. ساخت چندین فیلم کوتاه و حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۹۰ و عکاس برگزیده سال از جشن عکس هرمزگان در سال ۹۳ از جمله نکات حاضر در کارنامه کاری او به شمار می‌رود.  

گشایش: جمعه ۵ تیرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۱۲ تیرماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
گالری پنجشنبه‌ها و همزمان با تعطیلات رسمی بسته است.
تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچهٔ بیستم، پلاک ۲، واحد همکف، گالری شمارهٔ شش