نمایشگاهی از عکس‌های جوزف پولروس با همکاری بخش فرهنگی سفارت اتریش در تهران از پنجشنبه ۱۱ تیرماه ۹۴ به میزبانی گالری راه ابریشم گشایش می‌یابد.

  ماریا هولتر در متنی برای معرفی آثار این نمایشگاه می‌نویسد: «جوزف پولروس، از سال ۲۰۰۷ در حل تحقیق و بررسی نوعی از سبک سنتی تاریخ هنری اروپا در سری‌های سه‌گانه است. نمایش عکس‌ها در گروه‌های سه‌گانه که فارغ از هرگونه موضوعات مذهبی هستند، وسعت دید را گسترش و فضای جدیدی را برای تخیلات فراهم می سازد.  از طریق چشم دوربین پولروس، اشیاء روزمره، شرایط و پدیده‌های طبیعی همانند نور ساده یک آشپزخانه، گذرگاه‌ها، درختانی در گذر از تغییر فصول و سنگی در بستر یک رودخانه به واقعیت‌های جدید بصری تبدیل می گردند. از زمینه اصلی جدا و تفکیک و تجزیه شده، بی‌اراده به سوی  انتزاع رفته و فراتر از ریشه‌های خود می‌رود. جوزف پولروس در فوتوپینتینگ‌های خود به گونه‌ای کلامی، معنای اصلی عکاسی در یونان باستانی را توصیف می کند: نقاشی با نور. 
 
  با استفاده از حرکات دقیق دوربین، هنرمند موضوعات خود را، به دور از وجود اصلی آنان، به کُرات و انتزاعات سوق می دهد. بازی ترکیبی او با نور، حالت‌ها و ساختارها، دریچه ای از نگاهی نوین را به طبیعت باز می‌کند. چه تصاویری از برگ ریزان سرخ و درخشان باشد که نقاشی‌های رنگ پاشی هرمان نیتش را به یاد می‌آورد، چه ردیفی از تنه‌های درختان لخت که نمادی از انتزاع هندسی را تداعی می‌کند. جوزف پولروس  در فوتوپینتینگ‌های خود به گونه‌ای تحسین‌برانگیز تاریخ پربار تأثیر متقابل نقاشی و عکاسی را که از زمان اختراع عکاسی هرگز جذابیت آن از بین نرفته است را دنبال می‌کند.»

گشایش: پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴ – ساعت ۱۶ 
نمایشگاه تا ۲۲ تیرماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.
گالری شنبه‌ها و سایر تعطیلات رسمی دایر نیست.
تهران، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، بین خیابان آبکوه و آقایی، پلاک ۱۰۳، واحد ۲، گالری راه ابریشم