دو فیلم‌ «ساخته شده در هنگ کنگ» به کارگردانی فروئیت چان و «کاراگاه دیوانه» به کارگردانی جانی تو یکشنبه ۸ و چهارشنبه ۱۱ شهریور ۹۴ با همکاری فصلنامه «فیلمخانه» در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ ششمین و هفتمین فیلم از بخش پنجره عقبی (چشم‌انداز سینمای هنگ‌کنگ) از برنامه نمایش فیلم در دوره چهلم (تابستان  ۹۴) سینما تک روزیکشنبه ۸ شهریورماه از ساعت ۱۷ فیلم «ساخته شده در هنگ‌کنگ» به کارگردانی فرئیت چان محصول سال ۱۹۹۷ به مدت ۱۰۸ دقیقه و روز چهارشنبه ۱۱ شهریورماه از ساعت ۱۷ فیلم «کاراگاه دیوانه» به کارگردانی جانی تو محصول سال ۲۰۰۷ به مدت ۸۹ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی، درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آیند.
 
 واکنش به هنگ‌کنگ معاصر، به این دولت‌شهر شلوغ و متراکم و پرهیاهو و همیشه بیدار، موتور محرک تعداد زیادی از فیلم‌های هنگ‌کنگی در دو، سه دهه‌ی گذشته بوده، گرچه شکل این واکنش و نحوه‌ی پرداخت سینمایی آن هرگز یکسان نبوده است.در میان این جوان‌ترها، اسم یک نفر بیشتر و عمیق‌تر با زمینه و زمانه‌ی دولت‌شهر هنگ‌کنگ، آن هم هنگ‌کنگ پس از ۱۹۹۷، گره خورده است: فروئیت چان، کارگردان مستقل هنگ‌کنگی که بر خلاف اَسلاف موج ‌نویی‌اش که اغلب تحصیل‌کرده‌ی غرب بودند، در خود هنگ‌کنگ سینما آموخت.
 
 «ساخته‌شده در هنگ‌کنگ» فیلمی است که در آن مواجهه با مرگ هم‌چون زل زدن به یک قاب عکس است، عکس دختری زیبا، آرام و ساکت که اکنون دیگر نیست. خیره شدن به تصویر او هم تلخ است، هم سخت، هم جانکاه، و هم شاعرانه، درست مانند رئالیسم چان.
 
 «کارگاه دیوانه» یکی از دیوانه‌وارترین فیلم‌های مشترکِ جانی تو و وای کا-فای است (هرچند «کارگاه نابینا» همزاد ناخلف «کارگاه دیوانه» می‌تواند این عنوان را به کلی از آن خود کند)، ترکیبی از قدرت ِتو در به تصویر کشیدن اکشن، فیلم‌کردن ایده‌های درهم تنیده‌ی عجیب و علاقه‌ی وای کا-فای به جزییات و روایت‌های تو در توی غریبِ هولناک. یک فیلمِ پلیسی/جنایی بازیگوشِ مفرحِ هیجان‌انگیز اما هم‌زمان دردناک و تاریک، که در پیرنگ، فیلمنامه و کارگردانی جسور و بی‌پرواست.

 تو کی-فونگ معروف به جانی تو، مهم‌ترین و موفق‌ترین فیلمساز سال‌های اخیرِ هنگ‌کنگ، یک ماشینِ فیلم‌سازی است؛ ماشینی پیش‌رونده که با سرعت و بدون توقف فیلم می‌سازد، به طور متوسط سالی دو فیلم، آن هم در ژانرهای مختلف، از تریلرهای جنایی گرفته تا اکشن‌های پلیسی و عاشقانه‌های کمدی‌رمانتیک.

  یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل تابستان، ساعت ۱۷ روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.