فیلم «ذره» به کارگردانی خشایار طیار و تهیه‌کنندگی شهریار طیار یکم مهرماه ۹۴ در فرهنگسرای نیاوران اکران می‌شود.

  به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، به کوشش فدراسیون پهلوانی و بنیاد فردوسی با میزبانی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، اکران و نقد فیلم کوتاه «ذره» با حضور مدیران فرهنگی و اهالی هنر با دبیری یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.
 
 فیلم کوتاه «ذره» که به تازگی در هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو پذیرفته شده در ۱۲ دقیقه به معرفی فرهنگ پهلوانی و آموزه‌های عرفانی ایران اسلامی می‌پردازد. «ذره» با به تصویر کشیدن جاذبه‌های شیراز و با نوای مرشدی اشعار عرفانی مولوی، سعدی، حافظ و عین‌القضات همدانی، آیین‌های پهلوانی را معرفی کرده و با نگاهی نو مبارزه خیر و شر را با تدوینی متفاوت به تصویر کشیده است.

  گفتنی است این فیلم کوتاه با هم‌نوایی مرشد زورخانه، بهرام غرقی و بازی علی غرقی از قهرمانان چرخ تیز ورزش زورخانه‌ای و همچنین همکاری شهریار طیار، تهیه‌کننده و هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس تهیه و تولید شده است.
 
نشست نقد و اکران فیلم کوتاه «ذره» یکم مهرماه ۹۴ از ساعت ۱۵ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور در این برنامه برای کلیه علاقمندان آزاد است.