دبیرخانه دومین جشنواره عکس خیام با صدور اطلاعیه‌ای شرایط دریافت کتاب این دوره را برای تمام عکاسانی که تاکنون موفق به دریافت این کتاب نشده‌اند اعلام کرد. 



  از آنجا که طبق قوانین فیاپ، دومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام متعهد به اهدای یک جلد کتاب رایگان به تمامی ۲۸۰۰ شرکت‌کننده خود بوده است، کتاب جشنواره به تعداد تمامی شرکت‌کنندگان تولید و در مراسم اهدای جوایز که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، توزیع شد. شرکت‌کنندگانی که در این مراسم حضور نداشتند، می‌توانستند کتاب خود را از دبیرخانه جشنواره دریافت کنند.



  با گذشت چند ماه، دبیرخانه جشنواره به منظور تسهیل دریافت کتاب برای شرکت‌کنندگان شهرستانی، کتاب شرکت‌کنندگانی که نتوانستند کتاب خود را در مراسم اهدای جوایز دریافت کنند و یا تا مردادماه ۹۴ جهت دریافت کتاب به دبیرخانه مراجعه نکرده‌اند، را به آدرس همکاران جشنواره در استان‌های مختلف ارسال کرده و شرکت‌کنندگان می‌توانند طبق لیست زیر به همکاران جشنواره در استان خود مراجعه و کتاب خود را دریافت کنند.



  این کتاب در ۱۱۲ صفحه در قطع رحلی و ابعاد ۳۳×۲۳.۵ سانتیمتر با جلد نقره‌کوب و با تیراژ ۳ هزار نسخه به صورت چاپ رنگی بر روی ورق گلاسه و با قیمت ۴۰ هزار تومان به زبان انگلیسی منتشر شده و مطالب انگلیسی هر صفحه به فارسی نیز ترجمه شده است. فراخوان سومین دوره جشنواره در مهرماه منتشر خواهد شد.



چند نکته بسیار مهم:

• حتی شرکت‌کنندگانی که عکس آنها به جشنواره راه‌نیافته نیز کتاب را دریافت خواهند کرد.

• کتاب به صورت رایگان به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

• از آنجا که طبق اطلاعات ثبت‌نامی شرکت‌کنندگان، سهمیه کتاب آنها به استان محل سکونتشان ارسال شده است، هر شرکت‌کننده می‌بایست به همان استانی که در زمان ثبت‌نام در سایت اعلام کرده مراجعه کند و امکان دریافت کتاب در استان دیگر وجود ندارد.

• کتاب‌ها تا پایان مهرماه ۹۴ در این مراکز بوده و بعد از آن به دبیرخانه جشنواره در تهران عودت داده خواهد شد.

• اگر فردی غیر از خودتان می‌خواهد کتاب شما را دریافت کند می‌بایست کپی کارت شناسایی شرکت‌کننده را تحویل دهد.

• اگر استان شما در این لیست وجود ندارد، برای دریافت کتاب با دبیرخانه تماس بگیرید.

• علاقمندان به تهیه کتاب، که در جشنواره شرکت نکرده‌اند، می‌توانند کتاب را از فروشگاه آنلاین «سایت عکاسی» و یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور تهیه کنند.