دبیرخانه سومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» به موجب بند ۲ فراخوان، جهت برخورداری عکاسان غیرمشهدی از امکان ارتباط گیری بهتر و بیشتر با موضوع، اقدام به برگزاری یک اردوی عکاسی برای عکاسان سراسر ایران می‌نماید. علاقه‌مندان به حضور در این اردو نکات ذیل را به دقت مطالعه فرمایند:

۱-  این اردو صرفا مربوط به عکاسان غیرمشهدی است؛ یعنی عکاسانی که صرف نظر از محل تولدشان، در حال حاضر ساکن مشهد نیستند.
۲-  ثبت‌نام و حضور در اردو کاملا رایگان است و هیچگونه هزینه‌ای به عنوان حق ثبت‌نام نخواهد داشت.
۳- عکاسان در این اردو به مدت چهار شب میهمان جشنواره خانه دوست هستند و تمامی هزینه‌های اقامت ایشان در هتل و کمک هزینه غذا برعهده جشنواره است.
۴- این اردو با دعوت از خانم‌ها و آقایان عکاس پذیرفته‌شده، طی یک مرحله، از ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۶ آبان ۹۴ لغایت ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۰ آبان ۹۴ برگزار خواهد شد. لطفا قبل از ارسال رزومه، از امکان حضور در اردو در تاریخ یادشده اطمینان حاصل نمایید، زیرا انصراف از شرکت، تضییع حق حضور عکاس دیگری خواهد بود. 
۵ – عکاسان سراسر ایران (غیر از ساکنین مشهد) که تمایل به حضور در این اردو دارند، می‌توانند در این فراخوان ثبت‌نام کنند. نحوه اعلام تمایل برای حضور در اردو به این شکل است که متقاضیان باید ابتدا در سایت رسمی جشنواره ثبت‌نام نموده و پس از تکمیل مراحل عضویت، با ورود به پنل کاربری، در قسمت «ثبت‌نام اردو» رزومه کامل و دقیق فعالیت‌های عکاسی خود را درج و ارسال نمایند. لطفاً دقت فرمایید که موارد مندرج در رزومه، قابل بررسی و ارزیابی از طریق اینترنت باشد. 
۶- مهلت ارسال رزومه‌ها از طریق سایت جشنواره برای شرکت در اردو، تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۰ مهر ۹۴ خواهد بود. این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و فیلد ارسال رزومه در سایت بلافاصله پس از این زمان بسته خواهد شد.
۷- پس از اتمام مهلت ارسال رزومه، دبیرخانه اسامی ۹۰ نفر از حایزین شرایط حضور در اردو را اعلام خواهد کرد. انتخاب عکاسان متقاضی، همچون دوره‌های پیشین، با توجه به کارنامه‌ عکاسی متقاضیان و رزومه ارسالی ایشان و بررسی‌های انجام گرفته خواهد بود، لذا با توجه به تجربیات سال‌های قبل، خواهشمندیم دقت لازم را در تنظیم رزومه ارسالی مبذول فرمایید.
۸- اسامی منتخبین مدعو به این اردو، روز پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴ در سایت جشنواره و «سایت عکاسی» اعلام خواهد شد. 
۹- عکاسان شرکت کننده در اردو‌ ملزم به شرکت در بخش مستند جشنواره و آپلود آثار در این بخش مطابق زمان‌بندی اعلام شده در فراخوان هستند.