نمایشگاهی از عکس‌های سباستیائو سالگادو به همراه کارگاه دو روزه آموزش عکاسی حسن غفاری از ۲۵ مهر ۹۴ در یاسوج برگزار می‌شود.

  به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نمایشگاه عکس «معدن طلای برزیل و صنایع فولاد» سباستیائو سالگادو – عکاس شهیر برزیلی – روز ۲۵ مهرماه جاری در محل نگارخانه باران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج افتتاح خواهد شد.
 
  این نمایشگاه توسط آژانس عکس ایران و انجمن سینمای جوانان یاسوج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۳ آبان ۹۴ در معرض دید عموم قرار خواهد داشت.
 
  گفتنی است هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه عکس، کارگاه دو روزه آموزش عکاسی با محوریت معرفی و بررسی آثار سباستیائو سالگادو با حضور حسن غفاری برگزار خواهد شد. این کارگاه با نمایش فیلم مستندی از زندگی و آثار این عکاس بزرگ آغاز و با برگزاری کارگاه عملی دو روزه در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۹۴ با حضور عکاسان استان ادامه خواهد داشت. براساس این گزارش، روز دوم این کارگاه آموزشی در روستای لوداب از توابع یاسوج و با حضور بیش از ۳۰ نفر از عکاسان استان به صورت عملی خواهد شد.
 
  سباستیائو سالگادو متولد فوریه ۱۹۴۴ در برزیل است. او که دکترای اقتصاد دارد در ابتدا یک اقتصاددان بود که در سال ۱۹۷۳ اقتصاد را رها کرد و به عکاسی روی آورد. سالگادو با به تصویر کشیدن وضعیت اسفبار مردمان قاره آفریقا موفق شد توجه جهانی را به این موضوع جلب کند. در سال ۱۹۹۴ به همراه همسرش Lélia Wanick Salgado انجمن عکاسی آمازوناس را در پاریس راه‌اندازی نمود. او تاکنون توانسته است عکس‌های بی‌شمار مستندی را از وضعیت زنان و کودکان در آفریقا دریافت کند. سالگادو را می‌توان بزرگ‌ترین عکاس در زمینه عکس کودکان دانست.

  وی از سوی یونیسف موفق به دریافت جوایز متعددی گردیده است که او را به یکی از بزرگ‌ترین حامیان کودکان در جهان مشهور ساخته است. در اکتبر سال ۲۰۰۷ او در پروژه قهوه توانست عکس‌هایی را که مربوط به صنعت قهوه بوده و از کشورهای برزیل، اتیوپی، گواتمالا و هند گرفته بود در سفارت برزیل در لندن در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد. در آثار او می‌توان عناصر طبیعت و حیات‌وحش را در تعامل با انسان و زندگی‌اش یافت.