فیلم «مصائب ژندارک» به کارگردانی کارل تئودور درایر یکشنبه ۲۶ مهرماه ۹۴در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ فیلم "مصائب ژندارک" به کارگردانی کارل تئودور درایر، محصول سال ۱۹۲۸ به مدت ۸۲ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به عنوان هشتمین فیلم از بخش پنجره عقبی (سینمای دهه ۲۰ فرانسه) در فصل پائیز (دوره چهل و یکم)، روز یکشنبه ۲۳ مهرماه از ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این اکران به این لینک مراجعه کنند.

 «مصایب ژاندارک» در بحث از جایگاه تاریخیش در سینما، زاده‌ی زمانه‌ای است که سینما تقریبا پس از سه دهه، همچنان در پی یافتن سینمایی مستقل و یکسره متعلق به خود است، در تلاشی جانانه و حتی جانکاه برای گسستن از ادبیات و به ویژه تئاتر.

 تماشای «مصائب ژاندارک» درایر، عملا لذت ناب نگریستن و غوطه‌ور شدن در چهره‌هایی است که با همراهی موسیقی، خود واجد کیفیتی موسیقایی نیز می‌شوند؛ سرشار از فراز و فرودها، چهره‌هایی که در همنشینی در کنار یکدیگر گویی بافتاری هارمونیک را شکل می‌دهند؛ قسمی از آکسان‌گذاری بر نت‌های هر چهره به فراخور لحظه‌ای خاص که در قاب تصویر حضور دارند. آکسان‌گذاری و تاکید بر همان کسره‌‌ای ــ که در مورد خاص درایر ــ تصویر را به سینماتوگرافیک پیوند می‌دهد «تصویرِ سینماتوگرافیک». و این در نهایت همان اوجِ تشخص و رازآمیزیِ سینما است اهدای چهره‌ای از آنِ خود سینما.

  یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پاییز، روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.