فیلم سیلورلود به کارگردانی آلن دوان از بخش چشم انداز سینمای وسترن، روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۷ در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران، ششمین فیلم از بخش چشم اندازسینمای وسترن در فصل پائیز۹۴ (دوره چهل و یکم)، روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۷، فیلم «سیلورلود» به کارگردانی آلن دوان، محصول سال ۱۹۵۴ به مدت ۷۷ دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی به نمایش در می‌آید. 

 فیلم از آنجا شروع می‌شود که چهار غریبه سوار بر اسب وارد یک شهر نمونه‌ای وسترن می‌شوند و به اولین نفر از اهالی که می‌رسند دلیل آمدنشان به شهر را می‌گویند: «دنبال دن بالارد می‌گردیم.». 
سرکردهٔ غریبه‌ها، مارشال مک‌کارتی، برای دستگیر کردن دن بالارد به سیلور لود آمده. در شرایطی وارد شهر می‌شود که دن دارد با رز دختر یکی از گله‌داران ثروتمند شهر ازدواج می‌کند. کشیش دارد از با هم بودن این زوج «در فقر و در غنا، در خوشی و ناخوشی» می‌گوید که مک‌کارتی وارد می‌شود و اعلام می‌کند دن بالارد در کالیفرنیا برادر او را کشته و حالا او به عنوان یک مارشال ایالات متحده برای دستگیری و بردن بالارد (با بازی جان پین و شباهت غریب و همزمانش به جیمز استوارت و کری گرانت) به شهر آمده. کلان‌تر شهر مدارکی را که نشان می‌دهد او مارشال است و برای دستگیری بالارد حکم قانونی دارد، تایید می‌کند. بالارد دوسال است به این شهر آمده و بین مردم شهر محبوبیت زیادی دارد. آن‌ها از او حمایت می‌کنند و بالارد از مارشال دو ساعت وقت برای اثبات بی‌گناهی‌اش می‌خواهد. در این دو ساعت، تلاش او برای تلگراف زدن به کالیفرنیا بی‌حاصل می‌ماند، چون سیم‌ها قطع شده است و سیر وقایع به سمتی می‌رود که در پایان وقت، تمام مردم شهر بر علیه او هستند و تنها یک نفر همچنان پشتیبان اوست: زنی که از لحظه اول با شنیدن اتهام قاتل بودن شوهرش، گفته که نظرش برای ازدواج کردن با او عوض نشده است. 
پایان فیلم با معیارهای امروزی سینما سردستی است و فیلم از قالب محافظه‌کار و اخلاق‌گرای سینمای دهه پنجاه خارج نمی‌شود. 


یادآوری می‌شود؛ علاقه مندان می‌توانندجهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پائیز، روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۷ به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.