یک دوره کارگاه آموزشی عکاسی با عنوان «تا نگاه شخصی» با تدریس محمدرضا میرزایی از ۱۴ آذر ۹۴ در ساری برگزار خواهد شد.   

  این کارگاه از مجموعه برنامه‌های «پروژه‌های ازدار» است و شامل ۵ جلسه خواهد بود که جلسات آن طی روزهای ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۲۲ و ۲۵ آذر ۹۴ در ساری برپا خواهند شد و مهلت ثبت‌نام برای آن تا ۱۰ آذرماه سال جاری و هزینه شرکت در آن ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده است. جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ٠٩١١٧٨٨٨۴٨٠ تماس بگیرید.

  در توضیحی برای این کارگاه آمده است: «نگاه شخصی چیست؟ چگونه می‌توان آن را در عکاسی سنجید و یا  در زمینه‌ای همچون هنر امروز معنی‌اش کرد؟‌  یک هنرمند جدی برای دستیابی به نگاه شخصی‌اش، ناگزیر به کار فراوان و آزمون و خطا و البته شناخت قابلیت‌های رسانه‌ای است که در آن مشغول فعالیت است. او گاهی، برای نزدیک تر شدن به خود، ناچار است که از خود فاصله بگیرد. گاهی حتی خود را جای هنرمندان دیگر بگذارد، به تجربیات مشترک با این هنرمندان دست یابد و این تجربیات را در کار خود بیازماید.

  از این رو کارگاه «تا نگاه شخصی»، از یک سو به فرآیند عملی خلق یک مجموعه می‌پردازد. از انتخاب موضوع تا سعی در آزمودن مسیرهای متفاوت در نزدیک شدن به آن و انتخاب نهایی و نوشتن درباره عکس‌ها. و از سویی دیگر، این کارگاه ضمن معرفی جریان‌های مهم عکاسی از دهه‌ی هفتاد میلادی تاکنون، سعی در معرفی پتانسیل‌های گوناگون عکاسی امروز دارد.
 
  هنرجویان، ضمن مطالعه متونی از بیل جی، ایتالو کالوینو، ابیگل سالومون-گادیو، رابرت ادمز و پل گراهام به نقد آثار یکدیگر می‌پردازند و با مواجهه‌ی عینی با عکس‌های دیگران، به ذهنیتی شفاف‌تر نسبت به عکس‌های خود می‌رسند و در نهایت به ارائه‌ی ماکتی از یک پروژه خواهند پرداخت که امیدوارانه پس از این کارگاه ادامه پیدا خواهد کرد.»

 محمدرضا میرزایی متولد ۱۳۶۴ در تهران و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته هنرهای زیبا از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکاست. او پاییز امسال به عنوان استاد مهمان در موسسه عالی صنایع هنری در فائنزا مشغول به فعالیت شده است. 

   آثار وی در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در ایران و جهان به نمایش در‌آمده‌اند و اخیرا کتابی از او در آمریکا با نام «اینک خورشید می‌دمد» توسط انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا به چاپ رسید و نمایشگاه عکسی هم در ایتالیا برگزار کرد. محمدرضا میرزایی سال‌هاست که همکاری نزدیکی با آموزشگاه «عکاسی حرفه‌ای» دارد و زمستان امسال در دو دوره کارگاه آزاد عکاسی ۱ و کارگاه آزاد عکاسی ۲ در تهران به تدریس خواهد پرداخت.