نمایشگاهی از عکس‌هاى شقایق مرادیان‌نژاد با عنوان «جغرافیاى نیلى» از ٧ آذر ۹۴ همزمان با هفته منع خشونت علیه زنان در گالرى دانشگاه گوهرشاد کابل به روى دیوار مى‌رود.

  در این نمایشگاه ١٢ عکس در ابعاد ۵٠×٧۵ سانتیمتر با موضوع منع خشونت علیه زنان و ١٨ عکس نیز در همین ابعاد با عنوان زندان زنان در پایتخت افغانستان به نمایش درخواهند آمد. عکاس در قسمتى از بیانیه نمایشگاه چنین مى‌گوید: 
 
 «افغانستان سرزمین زنان زجر کشیده و فراموش شده‌اى است که به جاى زندگى، گذر طاقت‌فرساى لحظه‌هاى زنده بودن را تاب مى‌آورند. زن بودن، براى من حقیقتى فارق از مرزهاى جغرافیایى است. تمام زنان در سراسر جهان، ماهیت هستى یکسان دارند ولى در جغرافیاى نیلى کشور افغانستان، زنانى هستند که جغرافیاى وجودشان نیلى گشته است.»

 مسعود حسینى، – عکاس افغانستانى و برنده جایزه پولیتزر ٢٠١٢ – نیز در مقدمه این نمایشگاه چنین نوشته است: «عکس‌هایی که در این نمایشگاه عکس به نمایش گذاشته شده‌اند، روایتی تصویری و واقعی از زندگی پررنج زنانی هستند که توسط مردان شکنجه شده‌اند، به زندان انداخته شده‌اند، سوزانده شده‌اند و یا اعضای بدنشان بریده شده است. سوالی که در ذهن هر بیننده این عکس‌ها ایجاد می‌شود این است که چگونه یک جامعه و یک فرهنگ می‌تواند چنین خشن با مهمترین و بیشترین تعداد بدنه خود رفتار کند؟ چه عواملی باعث تولد این همه خشونت در جامعه‌ای می‌شود که مدعی میراث‌دار یک فرهنگ کهن و پنج هزار ساله است؟!»