گالری آران با همراهی نشر «بن‌‌گاه»، فرهنگ دوستان و هنرمندان را به مراسم رونمایی کتاب  «باغی میان دو خیابان» در روز جمعه ۱۱ دی‌ماه ۹۴ دعوت کرده است. 



    طبق اعلام دست‌اندرکاران، این کتاب راوی ۴۰۰۱ روز از زندگی کامران دیبا است و با یاری رضا دانشور، نویسنده و ادیب فقید ایرانی تکمیل و از سوی نشر بن‌‌گاه به بازار کتاب عرضه شده است.

 

  کامران دیبا در این گفت‌‌وگوی دلنشین نه تنها داستان زندگی خود، بلکه بخشی از تاریخ معاصر ایران را نیز روایت می‌‌کند. باغی میان دو خیابان شامل ١٨ بخش یادداشت‌های رضا دانشور و با مقدمه دکتر علیرضا سمیع آذر، به شرح پروژه‌های ساختمانی مهندس دیبا می‌پردازد و از آنجایی‌ که ایشان علاوه بر معماری به طراحی و نقاشی هم پرداخته‌اند، تصاویری از آثار نقاشی و همچنین ابنیه طراحی و ساخته شده توسط ایشان در قسمت  پایانی کتاب ضمیمه شده است.

 

  به همین مناسبت سیلک اسکرین مربوط به نمایشگاه تاریخی کامران دیبا که در سال ۱۳۴۶ در گالری سیحون با عنوان "آب‌باز زبردست" برگزار شده بود به تعداد ۷۵ نسخه جاپ سیلک اسکرین و سه نسخه هنرمند به مناسبت بیش از پنجاه سال فعالیت هنری در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. 

 

  نمایشگاه «آب‌باز زبردست» رویداد شگفت‌انگیزی در صحنه هنر معاصر ایران و منطقه محسوب می‌شود. این نمایشگاه مجموعه‌ای از چیدمان، صدا، نقاشی، اشیای یافته شده و فضاسازی محیطی بود. نقاشی‌های این مجموعه پیکری شناور در آب را نشان می‌داد به همراه جملاتی چون "من آب‌باز زبردستی هستم" یا "من مرد زیرآبی هستم، زیرآب کجاست؟" با خط فرامرز پیل‌آرام و در ابعاد طبیعی. اضافه شدن خط به این تصاویر بخشی از مفهوم نمایشگاه بود و نه تنها به جهت نشان دادن فرم خطوط. هدف اصلی آن خوانده شدن متن بود. صدای پرویز تناولی و بانویی ناشناس از بلندگوها پخش می‌شد و حضور کارمندان سازمان آب، ابزارالات آب‌رسانی و صدای قطرات آب در شب افتتاح نمایشگاه بخش دیگری از این اولین نمایشگاه هنر چندرسانه‌ای در ایران بود.

 

  کامران دیبا در دوران دوریش از ایران نیز به طور مستمر به فعالیت‌های معماری و هنری پرداخته است و کماکان حامی فرهنگ و هنر و هنرمندان ایرانی است. 

 

  ارائه کتاب و پوستر در گالری آران روز جمعه ۱۱ دی‌ماه ۹۴ همراه با نمایش تعدادی از آثار نقاشی در محل گالری به نشانی تهرانف خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ صورت خواهد گرفت و نمایش آثار تا روز سه‌شنبه ۱۵ دی‌ماه ۹۴ ادامه خواهد داشت.