ستاد خبری جشنواره ملی عکس «وقف، چشمه همیشه جاری» به منظور معرفی داوران این جشنواره و شنیده شدن سخنان آنها و همچنین راهنمایی عکاسان در مورد شرکت در این جشنواره گفتگویی با ابراهیم صافی یکی از سه داور این جشنواره ترتیب داده است. لازم به ذکر است مسعود زنده‌روح کرمانی و ساعد نیک‌ذات نیز  از دیگر داوران این جشنواره ملی هستند.

  محمدابراهیم صافی متولد ۱۳۴۹ تهران، فارغ‌التحصیل رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. عضویت در مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران، داوری اولین «جشنواره طلای سرخ ایران»، داوری «دوسالانه عکس ایران»، عضویت در شورای سیاست‌گذاری «دوسالانه عکس ایران» و داوری ده‌ها مسابقه و جشنواره ملی در کارنامه کاری او به چشم می‌خورد. همچنین شرکت در نمایشگاه عکس در کشورهای لیتوانی، هند، ترکمنستان و ایتالیا از جمله فعالیت‌های او به شمار می‌رود.
 
 ابراهیم صافی در مورد جلوه‌های بصری وقف و ثمرات آن که موضوع اصلی این جشنواره است گفت: نگرش تصویری به موضوعی مفهومی کار ساده‌ای نیست و باید به نشانه‌ها و پیامد‌های این موضوع پرداخت، همچنین اقدامات صورت گرفته در زمینه وقف و اماکن موقوفه نیز موضوعات مناسبی برای عکاسی هستند به این صورت که عکاسان باید در هنگام ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره مطابق فراخوان، فایلی متنی (ضمیمه عکس‌ها) مشخصات مکانی بنای موقوفه را ذکر نمایند. و توجه به این نکته که می‌توان به موضوع وقف به صورت ریشه‌ای نگریست و بخشش‌های هر چند کوچک، نذورات در مناسبت‌های مختلف مذهبی نیز به نوعی به وقف مرتبط هستند. حتی به عنوان مثال این موضوع که فردی می‌تواند وقت خود را وقف کند و مثلا به صورت رایگان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی نماید نیز می‌تواند از نمود‌های وقف باشد.
 
  همچنین ایشان در مورد نتیجه‌های بدست آمده از  جشنواره‌هایی با موضوع وقف و باز خورد این رویداد گفت: یکی از تاثیرات در دیده شدن آثار مرتبط می‌تواند ایجاد فکر و انگیزه در افراد به این منظور که به عنوان یک کار خیر و کمک به هم‌نوع عمل وقف را انجام دهد، یکی دیگر از ثمرات چنین فعالیت‌هایی ایجاد اعتماد عمومی در مورد سازمان‌های فعال در زمینه وقف است که افراد با دیدن ثمرات و نتایج حاصل از این امور به فکر انجام اقداماتی مشابه در جامعه می‌افتند.
 
  ایشان در پایان خاطرنشان کرد؛ این موضوع امکان‌پذیر است که وقف از حالت انفرادی خارج شود و به صورت فرایندی گروهی درآید، این نکته کمک زیادی در انجام این گونه فعالیت‌های خیرخواهانه و ایجاد پیوستگی در این قبیل امور دارد.
 
   علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره عکس، تا ۱۵ دی‌ماه ۹۴ فرصت دارند تا پس از مطالعه متن فراخوان نسبت به ارسال عکس‌های خود اقدام کنند.