فیلم "کالج"  به کارگردانی باستر کیتون و جیمز دبلیو هورن روز شنبه ۱۹ دی ۹۴ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمیآید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ آخرین فیلم از بخش سینمای صامت (کمدینی با صورت سنگی) دوره چهل و دوم سینما تک (زمستان ۹۴)، فیلم "کالج " به کارگردانی باستر کیتون و جیمز دبلیو هورن، محصول سال ۱۹۲۷ به مدت ۸۶ دقیقه روز شنبه ۱۹ دیماه جاری از ساعت ۱۷  در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

  کیتون نقش رونالد را بازی می‌کند؛ دانشجویی درس‌خوان که هنگام سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی خشمِ تمامی یک سالِ تحصیل‌اش را با تمسخر کردن جماعت ورزشکارکالج بیرون می‌ریزد: «تی روث و باب دامپسی برای علم چه کار کرده‌اند؟» کمی بعد از این جمله همه‌ی حضّار و شنوندگان، به جز مادر دوست‌داشتنی‌اش (فلورانس ترنر، یکی از اولین ستاره‌های سینما) با انزجار پراکنده می‌شوند. در بین آن‌ها دختری هست (آن کُرن‌وال، بازیگر «آقای اسمیت به واشنگتن می‌رود») که رونالد به او توجه خاصی دارد و دوستش دارد. دخترک بعد از مراسم با حالتی آشفته و عصبانی ناگهان به سمت رونالد می‌رود و با نگاهی سرد و لحنی تلخ عنوان می‌کند که دیگر به رونالد علاقه ندارد مگر این که وی به ورزش علاقمند شود. در ادامه دختر زیبا با ورزشکار درجه‌ یک مدرسه (هارولد گودوین) همراه می‌شود. رونالد تصمیم می‌گیرد تا دل دختر را دوباره به دست بیاورد و برای همین در همان کالجی ثبت نام می‌کند و دختر و پسر ورزشکار اسم‌نویسی کرده‌اند و سعی می‌کند تا عالی‌ترین ورزشکار کلاس بشود.

  در نهایت واقعیتی غیرقابل انکار وجود دارد و آن هم توانایی کیتون در خلق ایفای نقش اول این فیلم شوخ‌طبع است آن هم زمانی که زندگی شخصیِ وی در سراشیبی سقوط بوده است و این خود گواهی‌ست بر تبحّر و استعداد این هنرمند.  

  علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم، به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.