سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با اجرای طرح پیشواز بهار و برگزاری رویداد هنری «بهارستان»؛ هنرهای محیطی را در ایام نوروز در سطح شهر تهران به اجرا در خواهد آورد. 


به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران با اجرای طرح پیشواز بهار توسط شهرداری تهران، رویداد هنری بهارستان (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود. این رویداد هنری با رویکرد ایجاد فرصت و فضای مناسب به منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری برگزار خواهد شد. 


بر همین اساس تمامی هنرمندان درگرایش‌ها و مدیاهای مختلف می‌توانند جهت حضور در این بخش، ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه این رویداد هنری ارایه کنند. 


با توجه به شیوه‌های متنوع بیان هنری نظیر چیدمان، فضاسازی، حاضر و آماده، مداخله در فضاهای شهر، اجرا، گرایشات تعاملی، نور، صدا و…. هنرمندان می‌توانند طرح آثار خود را به دبیرخانه سالانه هنرهای شهری بهار تهران ارسال کنند. 


از سوی این رویداد هنری، محل‌های اجرای آثار، محورهای خیابان ولی عصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش، خیابان انقلاب و ضلع جنوبی پارک لاله و بلوار کشاورز پیش‌بینی شده و هنرمندان می‌بایست ایده‌ها و پیشنهادات خود را متناسب با ویژگی‌های شهری و عناصر محیطی محل‌های تعیین شده ارایه نمایند. 


استفاده از مواد و مصالح ساده، ارزان، سبک با قابلیت اجرا و جمع‌آوری آسان می‌بایست از سوی هنرمندان مورد توجه قرار گیرد. استفاده از مواد دور ریختنی و بازیافتی نیز در این رویداد هنری آزاد است. ضروری است در طراحی آثار و در هنگام اجرای اثر در محیط شهری به رعایت مسایل زیست محیطی توجه شود. با توجه به اهداف این رویداد آثاری با حداکثر تاثیرگذاری بر محیط و مخاطب، بیشتر مورد نظر خواهند بود. 


دبیر بخش هنرهای محیطی  علیرضا فاضلی است و کورش گلناری، محمد سالاریان، سهند حسامیان، مجید حقیقی، محمدرضا یزدی هیات انتخاب و داوران این بخش از رویداد هنری «بهارستان» هستند. 


به هنرمندانی که آثار آن‌ها به این رویداد هنری راه ‌یابد مبلغ ۶۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت. علاقمندان تا ۱۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارائه دهند و زمان اجرای طرح‌ها طی ۱۰ روز ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه خواهد بود. 


هنرمندان علاقمند می‌توانند فرم ثبت نام حضور در رویداد هنری «بهارستان» را از طریق سایت این رویداد دریافت و جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن و فکس ۲۲۹۶۹۷۴۲ داخلی ۱۱۴ تماس حاصل نمایند.