شرکت آلمانی لایکا دوربین کامپکت جدید ضد آب، ضد ضربه و ضد گرد و غبار جدید خود با نام  Leica X-U را که از سنسور APS-C بهره می‌برد به تازگی معرفی کرد.
  
Leica X-U متعلق به خانواده‌ی سری X است که در برابر نفوذ آب تا عمق ۱۵ متر عایق شده است. همانند سایر دوربینهای این خانواده، X-U Leica نیز به یک سنسور ۱۶.۳ MP CMOS و یک لنز SUMMILUX 1:1.7 23MM ASPH مجهز شده است که با فاصله کانونی معادل  35mmدوربین فول‌فریم، فاصله‌ای مناسب برای انواع عکاسی بخصوص در زمینه مستند است.

کمترین فاصله‌ی فوکوس لنز ۲۰cm بوده و قرار گرفتن فلش با عدد راهنمای ۵m در ISO100 ، درست در جلوی لنز، و در نتیجه کاهش فاصله سوژه تا فلش (که بخصوص می‌تواند در زیر آّب کاربرد داشته باشد) به کارایی دوربین افزوده است.

 

 

 امکان ذخیره‌ی عکس‌ها در هر دو قالب JPEG و RAW وجود دارد. دوربین با کیفیت ۳۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۱۰۸۰ فیلمبرداری میکند و در زیر آب با فعال کردن کلید UW  وضعیت عکاسی در «زیرِ آب»  فعال شده که تراز سفیدی را بر اساس شرایط موجود تنظیم کرده و اعوجاج‌ها را در جهت دسترسی به تصویری هر چه بهتر کاهش می‌دهد.

طراحی دوربین حاصل همکاری لایکا با استودیوی طراحی آئودی (Audi Design) بوده و در ساخت بدنه‌ی آن از بالاترین خلوص آلمینیوم استفاده شده است.


برای داشتن این دوربین می‌باید ۲۹۵۰ دلار آمریکا هزینه کرد.

منبع:
dpreview.com
leica.com