فیلم «جوانی باشکوه» به کارگردانی پدرو کاستا محصول سال  ۲۰۰۶ میلادی، به همراه جلسه نقد و بررسی با حضور مهدی ملک، روز شنبه  ۱۰ بهمن ۹۴ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر به نمایش درمی‌آید.

   به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ آخرین فیلم از بخش یک فیلمساز یک نگاه مروری بر سینمای پدرو کاستا، روز شنبه ۱۰ بهمن ۹۴ از ساعت ۱۵ فیلم «جوانی باشکوه» محصول سال ۲۰۰۶ میلادی، به مدت ۱۵۰ دقیقه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر به نمایش درمی‌آید. همچنین بعد از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی فیلم‌های پدرو کاستا با حضور مهدی ملک از منتقدان و مترجمان سینمایی برگزار می‌شود.

    فیلم «جوانی باشکوه» (۲۰۰۶) به سرگذشت انسان‌هایی مربوط می‌شود که در بحبوحه‌ی انقلاب میخک و پس از آن هیچ سهمی از انقلاب نداشتند. همان‌طور که ونتورا، این پیرمرد سالخورده، می‌گوید، وقوع انقلابی که برای جوانانی مثل کاستا پر از شور و آزادی بود، برای این مهاجران چیزی به‌جز ترس و وحشت در پی نداشت. آن‌ها در آلونک‌های کارگری خود از ترس آزار و اذیتی که آن شور انقلابی برایشان به همراه داشت، پنهان شده بودند.

   ونتورا مهاجری است که به امید ساخت یک زندگی بهتر کیپ ‌ورد را به مقصد پرتغال رها کرده است. خانه‌های فونتنهاس هم دیگر به‌ کلی نابود شده‌اند و این مهاجران به خانه‌های دولتی تر و تمیزی رانده می‌شوند که با آن غریب‌اند. آن‌ها به هیچ کجا تعلق ندارند. فضا و زمان چیزی نیست که به آن‌ها تعلق داشته باشد. فیلم مدام بین زمان حال و گذشته رفت و آمد می‌کند.

   یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه نمایش فیلم و همچنین جلسه نقد بررسی، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.