طبق اعلام مسئولین گالری آران، پنج اثر هنری عکس‌بنیاد از دادبه بصیر با عنوان «تهران» به مجموعه اصلی موزه LACMA در لس‌آنجلس آمریکا اضافه شده است. 

   این پنج اثر در دی ماه سال ۱۳۹۳ در نمایشگاه انفرادی وی در تهران، با عنوان «چرا بیدارم کردی؟» به نمایش درآمده بودند. این آثار هم‌اینک در نمایشگاه «هنر اسلامی، اکنون- هنر معاصر خاورمیانه- بخش دوم» در موزه لکما لس‌آنجلس به نمایش گذاشته شده‌اند.

 دکتر لیندا کوماروف، مسئول و گردآورنده بخش هنر اسلامی و هنرمعاصر خاورمیانه در موزه لکما، برای این مجموعه نوشته است: «این تصاویر میخکوب‌کننده از افق آسمان تهران، بخشی از پروژه بزرگ‌تر دادبه بصیر که به مستندسازی شهری که دائم در حال تغییر و توسعه شهری است می‌پردازد. در روندی مشابه با برخورد او با باقی آثارش، با دخل و تصرف فیزیکی و با قرار دادن آئینه‌های ایستاده در برابر لنز دوربین، عکاس فضائی خواب‌گونه و غیرمتجانس می‌سازد. در منظره‌های شهری تمثیلی بصیر، تصویر برج‌های ساختمانی و شهریت گسترده غیرمنظم، به واسطه ابرها و قله‌های کوه‌ها که به طور نامتجانس از خط افق مبهمی نازل شده‌اند، به طور غیرمنتظره‌ای قطع می‌شوند. این مخلوط تخیلی، رابطه و سلسله مراتب آشنای بین آنچه که طبیعی است و آنچه که ساخته شده است را معکوس می‌کند: طبیعت خودرا بر کلانشهر ریشه دوانده در خاک، غالب می‌کند و با تسلط بر ترکیب‌بندی، شهری به نظر آسمانی می‌سازد».

   طبق اعلام گالری آران دادبه بصیر شش ماه پیش از انقلاب بهمن ۵۷ در تهران به دنیا آمد. وی در دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران در مقطع کارشناسی رشته «عکاسی» تحصیل کرده و سپس در مجتمع فنی تهران به مونتاژ فیلم و جلوه‌های ویژه پرداخته است. ترکیب‌بندی‌های دقیق او نشانه‌ی علاقه دوگانه او به عکاسی و جلوه‌های ویژه است.