نشست‌های تخصصی ششمین دوره جایزه عکس «شید» از سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۹۴ در گالری شیرین برگزار می‌شود. 

 طبق اعلام دبیرخانه ششمین جایزه عکس «شید» برنامه نشست‌های این دوره، که تا یکشنبه ۲ اسفند ۹۴ ادامه خواهند داشت، به شرح زیر است:
 
 – سه‌شنبه ۲۷ بهمن / محسن راستانی درباره «اجرای یک پروژه عکاسی مستند» سخنرانی خواهد کرد. 
  – چهارشنبه ۲۸ بهمن / مهدی منعم مجموعه عکسی از کتاب جدید «قربانیان جنگ» را به نمایش می‌گذارد و از ساعت ۱۷:۳۰ نیز بهروز مهری آثار پروژه اینستاگرامی «Rooz Daily» را معرفی خواهد کرد. 
  – پنجشنبه ۲۹ بهمن / کارگاه عملی انتخاب عکس با حضور پیمان هوشمندزاده و مهدی وثوق‌نیا برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه باید مجموعه عکس‌های خود و ابزار نمایش (اعم از لپ‌تاپ و …) را همراه داشته باشند. 
– جمعه ۳۰ بهمن / دکتر تژا میرفخرایی با موضوع «تحلیل نشانه‌شناختی اجتماعی قاب» سخنرانی خواهد کرد و پس از آن Max Pinckers مجموعه عکس‌های خود را به نمایش می‌گذارد و با عکاسان گفتگو خواهد کرد. 
– شنبه یکم اسفند / دکتر ناصر فکوهی با موضوع «عکس شهر و عکس در شهر: نگاهی به جایگاه عکس به مثابه حامل هنر در شهر معاصر» سخنرانی خواهد کرد.
– یکشنبه ۲ اسفند / نگار فرجیانی آثار پروژه «مونوکسید تهران» را نمایش خواهد داد.

   شروع برنامه‌های هر روز از ساعت ۱۶ خواهد بود و شرکت در نشست‌های ششمین دوره جایزه عکس «شید» برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت فضای برگزاری نشست‌ها، اولویت با برگزیدگان جایزه «شید» در شش دوره اخیر خواهد بود. 

   شایان ذکر است؛ نمایشگاه ششمین جایزه عکس «شید» از ۲۳ بهمن تا ۵ اسفند ۹۴ در گالری شیرین واقع در تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ میزبان علاقه‌مندان است.