فیلم «نبرد شیلی» به کارگردانی پاتریسیو گازمن از بخش «سینمای مستند: سینمای سوم»، پنج‌شنبه ۱۳ اسفندماه ۹۴ در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

   بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، سومین فیلم از بخش سینمای مستند: سینمای سوم، روز پنج‌شنبه ۱۳ اسفندماه ۹۴ از ساعت ۱۳ فیلم نبرد شیلی به کارگردانی پاتریسیو گازمن محصول سال ۱۹۷۵ شیلی، به مدت ۲۶۲ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

   مناظره‌ای تلویزیونی بین یک دانشجوی پیشگام جناح چپ و سناتوری محافظه‌کار را تصور کنید. مجادله‌ای بی‌وقفه و آتش‌بار با مخاطبانی در سرتاسر کشور که هرکدام از یکی از این دو حمایت می‌کنند. این فقط یک اپیزود از «نبرد شیلی» و تجلی کیفیت دراماتیک مواد خامی است که ساخت این مستند بی‌نظیر را ممکن ساخته‌اند. بااینکه شخصیت‌پردازی محدودکننده است کمال جنبهٔ تکنیکی مستند آن را از تعهدات تعلیمی فرا‌تر برده و قادر به برانگیختن احساساتی می‌کند که معمولاً در مواجهه با جهان داستانی پدیدار می‌شوند.

   «نبرد شیلی» به‌عنوان یک مستند تصویر همه جانب‌های از هر دو طرف درگیر نشان می‌دهد منتها با اهمال در نمایش شکست چپ به دلیل تضعیف بخش تسلیحاتی و عدم تأکید بر این درجه از فروپاشی، رهبران اتحاد مردمی را از تلخ‌ترین مظان اتهام می‌رهاند. «نبرد شیلی» پیش از هر چیز فیلمی مردمی است که به نمایش پتانسیل‌های انسانی می‌پردازد که در شرایط بحرانی پدیدار می‌شوند و این‌گونه حمایت و انگیزهٔ لازم برای رویکردی رادیکال‌تر را فراهم می‌آورد.

    یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه نمایش فیلم «نبرد شیلی» روز پنج‌شنبه ۱۳ اسفندماه از ساعت ۱۳ به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.