نمایشگاه انفرادی عکس ئاریز قادری باعنوان «لبخند سیاه» از روز یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۹۵ در گالری سوره سنندج گشایش می‌یابد.

طبق گفتهٔ برگزارکنندگان، این نمایشگاه شامل ۱۶ عکس به ابعاد ۱۰۰×۷۰ سانتی‌متر است. عکاس در توضیحی دربارهٔ این مجموعه عکس نوشته است:

  «مجموعه عکس شامل روایتی گذرا از زندگی طایفه‌ای چادرنشین (کولی) است که به علت فقدان کار و وضعیت نامناسب اقلیم موطن (زابل) ناگزیر به استان خراسان رضوی که در فصل پاییز زمان برداشت زعفران است، کوچ کرده‌اند. این مجموعه در نزدیکی روستای «کاریزک ناگهانی» واقع در تربت‌حیدریه عکاسی شده و تا پایان برداشت محصول در آنجا ساکن و مشغول به کار در مزارع هستند. کولی؛ خواه یا نا‌خواه نامی است که همواره با خود یدک می‌کشند. شاید عاشق زندگی نباشند ولی قوی‌ترین غریزهٔ هر موجود زنده‌ای درونش جاری است و آن بقاء است… مازراتی نمی‌شناسند و نمی‌دانند فرا‌تر از سقف کپرهای چرکین و خسته‌شان چه می‌گذرد! لابه‌لای زخم‌هایشان می‌خزند! می‌لولند!! کرم‌های زباله‌دانی ما متمدن‌ها!!! سوسوی چراغ‌نفتی امیدشان است. دل‌خوشی دختربچه‌هایشان، پیدا کردن یک گل سرشکسته و رنگ و رو رفته در میان زباله‌هاست… لاک و آرایش نمی‌شناسند با رسانه و مد غریب‌اند و اما… اما مفاهیم عمیقی چون خنده و گریه را خوب می‌دانند. لابه‌لای صدای شا‌تر دوربینت به دنبال مقصر نگرد که چرا این‌گونه‌اند؟! عدالت کجاست… برای کار کردن زنده‌اند… هرجایی، هر نقطه‌ای که کارگر ارزان بخواهند می‌روند، چه برداشت طلای سرخ در تربت‌حیدریه چه دوره‌گردی اطراف حرم… بی‌آلایش و ساده و خودمانی زندگی می‌کنند از حقوق اولیه هر انسانی محروم‌اند. اما زنده‌اند، زندگی می‌کنند و نبضشان می‌زند به امید فردا!!! فردایی شاید بد‌تر»

    ئاریز قادری متولد ۱۳۶۵ در سنندج است. او حدود ۱۲ سال در ژانر مستند مشغول به عکاسی است. نمایشگاه «لبخند سیاه» چهارمین نمایشگاه انفرادی اوست. وی در تعدادی از نمایشگاه‌های گروهی داخل و خارج کشور شرکت داشته است.

گشایش: یکشنبه ۵ اردیبهشت – ساعت ۱۷
بازدید از این نمایشگاه تا ۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۵ همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری سوره: کردستان، سنندج، خیابان فردوسی، مجتمع سینمایی بهمن