نمایشگاه انفرادی عکس مریم زندپور با عنوان لایه آبی غمگین از روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ۹۵ در گالری ایگرگ گشایش می‌یابد.

   در بیانیهٔ این نمایشگاه می‌خوانیم:«گاهی هیچ‌چیز جلودارت نیست. حتی اگر بدانی آدمی را که بی‌تابانه می‌خواهیش هیچ‌وقت نخواهی داشت، یکی که شاید هیچ‌وقت در زندگی‌ات اتفاق نیفتد، اما همچنان تلاش می‌کنی برای نگاه‌داشتنش؛ و درست همان لحظه است که چیزی درونت شروع می‌کند به رشد کردن، چیزی نامرئی اما جاندار که از زیاده‌خواهی‌هایمان سرچشمه می‌گیرد؛ و خب، زمانی می‌رسد که آن موجود نامرئی بزرگ می‌شود و بزرگ می‌شود و رایحهٔ نامطبوعش تمام جانت را پر می‌کند، زمانی می‌رسد که دیگر جدا کردنش چیزی را تغییر نخواهد داد. این‌جا دیگر باید تن بدهی، تن بدهی به حذف کردنِ آن‌چه روزی حریصانه از آنِ خود کرده‌بودی‌اش. به گمانم، همهٔ ما در یک تجربه مشترکیم؛ تجربهٔ کپک‌زدن، تجربهٔ نشستنِ آن لایهٔ آبیِ غمگینْ روی همه‌چیز.»

   عکس‌های مریم زندپور، نماهایی بسته و نزدیک، بسیار نزدیک، از کپک، از آن «لایهٔ آبی غمگین»اند. هنرمند به‌سانِ تجربه‌ای مشترک و به‌غایتْ انسانی، نگاه ما را به تمیز و تماشای کپک‌ها جلب می‌کند. کپک‌ها را در قاب‌هایی بزرگ‌نمایی‌شده مقابل چشمان ما می‌گذارد. درست در لحظه‌ای که مسحور زیبایی و تناسب رنگ‌ها و فرم‌ها می‌شویم، در همان قاب، در همان نما، جاییْ چیزیْ دارد می‌پوسد و تباهی آغاز می‌شود.

  مریم زندپور متولد ۶۳ در قزوین و دانش‌آموختهٔ رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی است. وی از سال ۸۹ عکاسی را آغاز کرده و این اولین نمایشگاه انفرادی اوست.

گشایش: جمعه ۱۰ اردیبهشت – ساعت ۱۷
بازدید از این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت ۹۵ همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ ادامه دارد.
گالری ایگرگ: تهران، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۲۸، زنگ دوم