دوره بهار ۹۵ سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران از روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ساعت ۱۷ با نمایش دو انیمیشن «حکایت روباه» و «انتقام فیلم‌بردار» ــ هر دو ساخته‌ی لادیسلاس استارویچ ــ آغاز می‌شود.

   بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ دوره بهار سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری گروه انیمیشن دانشکده‌ی سینما ـ تئاتر دانشگاه هنر برنامه‌ای را برای نمایش در این فصل در نظر گرفته‌است که گلچینی از مهم‌ترین آثار تاریخ انیمیشن عروسکی و استاپ موشن را از جهان هیجان‌انگیز و رنگارنگ این‌گونه آثار به بیننده‌ی علاقه‌مند ارائه می‌کند؛ و به ۹ سانس مرور تاریخی استاپ‌موشن (انیمیشن‌های عروسکی) شامل آثاری از کارل زمان، یان شوانکمایر، یرژی بارتا، یرژی ترنکا و انیمیشن‌های کوتاهی از روسیه، چک، ژاپن، بریتانیا (طی بازه‌ی زمانی از سال ۱۹۱۲ تاکنون)، اختصاص دارد.

   همچنین در این دوره (بهار ۹۵)، در بخش یک فیلم‌ساز یک نگاه ۷ فیلم از سینماگر صاحب‌نام و بزرگ تایوانی، هوشیائوشین فیلم‌سازی که سال گذشته جایزه‌ی بهترین کارگردانی را به خاطر فیلم سینمایی «آدمکش» از جشنواره‌ی کن دریافت نموده و ازاین‌رو طی یک سال گذشته در نشریات فارسی‌زبان نیز محور بحث‌های نقادانه‌ی بسیاری بوده است به نمایش درمی‌آید.

   انیمیشن «حکایت روباه» محصول سال ۱۹۳۰ به مدت ۶۳ دقیقه به زبان‌اصلی وبا زیرنویس فارسی و انیمیشن «انتقام فیلم‌بردار» محصول سال ۱۹۱۲ به مدت ۱۳ دقیقه، صامت و به‌صورت میان‌نویس انگلیسی ــ هر دو ساخته‌ی لادیسلاس استارویچ ــ روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ به نمایش درمی‌آید.

   یادآور می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های فصل بهار ۹۵ به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.