انیمیشن‌های «اسباب بازی‌های اتاق زیر شیروانی» و «دنیای نامرئی دستکش‌ها» ساخته‌ی «یرژی بارتا»، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۵ بعدازظهر در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   انیمیشن «اسباب بازی‌های اتاق زیر شیروانی» محصول سال ۲۰۰۹ به مدت ۸۰ دقیقه و انیمیشن «دنیای نامرئی دستکش‌ها» محصول سال ۱۹۸۲ به مدت ۱۷ دقیقه، به زبان اصلی با زیر‌نویس فارسی در هفتمین روز از نمایش انیمیشن‌های عروسکی در بخش استاپ موشن در گذر زمان (چشم انداز انیمیشن‌های عروسکی) نمایش داده می‌شود. 

   «اسباب بازی‌های اتاق زیر شیروانی» نام انیمیشنی است که در سال ۲۰۰۹ توسط بارتا و با همکاری کشور‌های چک، فرانسه، ژاپن و اسلواکی ساخته شد. این استاپ‌ موشن، داستان جامعه‌ای از اسباب‌بازی‌‌ها و سایر اشیاء یک اتاق زیر شیروانی را باز می‌گوید که در غیاب انسان‌ها جان می‌‌گیرند. بخش عمده‌ی این فیلم با انیمت کردن عروسک‌ها به صورت استاپ‌موشن ساخته شده است، اما در بخش‌هایی از انیمیشن خمیری (مانند اشیا اتاق شخصیت اصلی‌) و همچنین پیکسلیشن نیز استفاده شده است. «اسباب‌بازی‌های اتاق زیر شیروانی» پس از پخش در سال ۲۰۰۹ ضمنِ مقایسه شدن با فیلم «داستان اسباب‌بازی» ‌ نقد‌های مثبتی دریافت کرد و به خاطر اصالت و فرم بدیع خود مورد تمجید قرار گرفت و اگرچه به دلیل فضای تیره و تار و‌گاه خوفناک خود توسط منتقدین مناسب بیننده‌های کودک تشخیص داده نشد، اما توانست به فروش خوبی نیز دست پیدا کند. 

   «دنیای نامرئی دستکش‌ها» نیز توانست در جشنواره اوبرهاوزن در سال ۱۹۸۳ جوایز متعددی کسب کند. این استاپ‌ موشن که با استفاده از تعدادی دستکش با مدل‌های متفاوت و متعلق به دوره‌های تاریخی‌ گوناگون ساخته شده، در واقع مرور کوتاهی‌ بر تاریخ سینماست. تاریخی‌ که از فیلم‌های صامت آغاز شده و از میان بازسازی آثار مشهور، ما را به سفری در تاریخ سینما می‌‌برد. 

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده برنامه‌های نمایش فیلم روزهای یکشنبه و چهارشنبه هرهفته، ساعت ۵بعدازظهر به سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.