نمایشگاه حجم، ویدئو و چیدمان یاشار آذر امدادیان با عنوان «له یا علیه»، روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۹۵ در گالری «پروژه‌های آران» افتتاح می‌شود. 



   این نمایشگاه گزیده‌ای است از پنج سال کار هنری مداوم بر روی مفاهیمی همچون هویت، مرز، جنگ روانی، مهاجرت و دشمن هراسی. هنرمند در این نمایشگاه سعی دارد با انتقال این مفاهیم به آثار خود و اضافه نمودن بعد کنایی، ارتباطی بی‌واسطه با مخاطبان برقرار کند و بردداشت‌های خود از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی نسلی که خواستگاه فرهنگی دوگانه‌ی پیدا نموده، ارائه کند.



   آثار این نمایشگاه مجموعه‌ای یکسان نیستند ولی به هم پیوسته و در ادامه یکدیگر هستند. انتخاب و ارائه آثار در تکنیک‌های مختلف چون مجسمه، ویدئو، چیدمان و چاپ و تاکید هنرمند بر بهره بردن از رسانه‌های مختلف بعنوان قالبی برازنده برای استفاده از حداکثر امکانات و انتقال پیام هنرمند بوده است. 



   یاشار آذر امدادیان، در خانواده‌ای که اغلب اعضای آن هنرمند هستند نشو و نما یافته و از سنین نوجوانی با هنر و آثار هنری آشنا شده است. او هنرمندی است خودساخته و آشنا با رسانه‌های مختلف هنری که ایده‌ها و افکارش از دو خواستگاه فرهنگی؛ فرهنگ سرزمین مادری‌اش ایران و فرهنگ سرزمینی که در آن زندگی کرده است، شکل گرفته است. او به شکل تجربی، ابزار و مواد و تکنینک‌های مختلف هنری را با هم ترکیب می‌کند. او بیشتر عمر خود را در فرانسه گذرانده و در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نقاشی، عکاسی، معماری، چاپ و مجسمه سازی در کنار اساتیدی چون داود امدادیان، رضا دقتی، فرانک دنو، سیلوی لوژون به کار و فعالیت پرداخته است. 



گشایش: جمعه ۳۱ اردیبهشت – ساعت ۱۶ تا ۲۰

نمایشگاه تا ۲۱ خرداد ۹۵ از ساعت ۱۳ تا ۱۹ برای بازدید عموم دایر است. 

گالری روزهای شنبه تعطیل است. 

گالری پروژه‌های آران: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵