گالری «آران» از روز جمعه ۷ خرداد ۹۵، میزبان جدیدترین نمایشگاه آثار تجسمی و یک چیدمان نوید سلاجقه خواهد‌ شد.



   در این نمایشگاه، دو مجموعه‌ی «قلعه‌ ایرج» و «ردهای توبرتو» و پروژه‌ی «سفر زمستانی» از استودیو ۵۱ که با مشارکت بهار صمدی خلق شده است،در گالری آران روی دیوار می‌رود تا از چیدمان آن‌ها یک مفهوم خلق شود.



   در توضیح دو اثر اصلی این نمایشگاه آمده است: «دو اثر «قلعه‌ ایرج» و «ردهای توبرتو» هر یک محصول تصادف‌های نظم یافته است. سازنده‌ این دو، هر بار به خلق قواعد بازی اکتفا کرده و بعد خود یکی از اسبابی شده که ساخته است. از همین رو عمل صانع کم‌ و بیش به عمل طبیعت می‌‌ماند. پس سازنده کار طبیعت را تقلید کرده است یا در واقع با آن درآمیخته است. در هر دو اثر هم قواعد اپتیک در کار است و هم فیزیک مواد. هر دو هم ردگذارند هم تصادف ساز؛ رخدادها را می سازند یا آن‌ها را ثبت می‌کنند و کنش این دو یا از مقوله زدودن ماده است یا افزودن آن، خواه واسازی تصویر مکانی ویران شده باشد، خواه بازنویسی آرشیوی از پیش فراهم‌ آمده بر سطحی شفاف.»



   در توضیح پروژه «سفر زمستانی» از استودیو ۵۱ نیز آمده است: «استودیو ۵۱ کار خود را با همکاری بهار صمدی فیلمساز و نوید سلاجقه، هنرمند تجسمی و معمار در سال ۱۳۹۴ آغاز کرد. درون‌مایه‌ آثار این گروه بازیافت و باز به کارگیری تصویر، فیلم و یا متن‌های اغلب مجهول الهویه‌ ای‌ است که این دو پیدا می‌‌کنند. استودیو ۵۱ این متون و تصاویر را می‌‌گیرد و با فیلم، ویدیو و نقاشی یا در اجرا و اینستالیشن بازنویسی می‌کند و هر بار در مکان و زمانی دیگر با تبدیل آن‌ها خرده‌ روایت‌هایی برمی‌سازد.



   سفر زمستانی میزانسنی است از سه اثر که در یک نقطه تلاقی می‌‌کنند: یک قطعه اسلاید پیدا شده که از یک کار به کار دیگر سفر می‌‌کند: فیلم از خاطرات دیگران، دستگاه Retrouvailles (بازیافتن و کشف دوباره در زبان فرانسه و به معنای معونت معاودت و بازپیوست) و نقاشی در چشم‌ انداز برفی.»



   نوید سلاجقه متولد ۱۳۶۰ و معمار، شهرساز و هنرمند تجسمی مستقر در پاریس و تهران است. او کار حرفه‌ای اش را از سال ۱۳۸۱ شروع کرد و تحصیلات خود را در معماری و طراحی شهری در دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در سال ۱۳۸۵ و در مدرسه ملی معماری مارسی در فرانسه در سال ۱۳۸۷ به اتمام رساند.



گشایش: جمعه ۷ خرداد – ساعت ۱۶ تا ۲۰

نمایشگاه تا ۲۰ خرداد ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

گالری آران: تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲