دوره آموزشی «عکاسی و شهر» با همکاری سه مدرس عکاسی از یکشنبه ۲۰ تیر ۹۵ به مدت ۱۴ جلسه توسط گالری «راه ابریشم» برای علاقه‌مندان عکاسی مستند برگزار می‌شود.

   این دوره آموزشی روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ با تدریس مهدی وثوق‌نیا، بهنام صدیقی و زانیار بلوری در محل گالری راه ابریشم به نشانی تهران، بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰، طبقه ی چهارم برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در جلساتی به صورت عملی در سطح شهر به همراه مدرس به عکاسی خواهند‌پرداخت.

  تحلیل و تفسیر شهر، مولفه‌ها و تجربه‌های آن، رویکرد‌های نظری عکاسی، آشنایی با سبک‌ها و گرایش‌های هنری، ایده، ساختار و ارائه در عکاسی مستند از جمله مفاهیم و گفتارهای اصلی این دوره هستند.

   در این دوره شرکت کنندگان پس از آشنایی با مولفه‌های شهر و رویکردهای نظری و تحلیلی آن، با راهنمایی مدرسان، ایده‌های خود را  به منظور تولید پروژه‌های عملی عکاسی پیش خواهند‌برد. این دوره می‌کوشد بستری مناسب برای عکاسان علاقه‌مند به عکاسی مستند-شهری فراهم کند تا با درک و تحلیل مسائل پیرامونی بتوانند به تولید مجموعه‌هایی قابل ارائه در فضاهای هنری دست یابند. انتظار می‌رود در پایان این دوره هنرجویان بتوانند مجموعه عکس‌های خود را پس از هم‌فکری مدرسان برای برپایی یک نمایشگاه گروهی در گالری راه ابریشم آماده نمایند.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر از مفاهیم و گفتارهای این دوره، سرفصل‌ها، تاریخ مصاحبه، هزینه و شرایط ثبت‌نام با ایمیل silkroadtehran@gmail.com در ارتباط باشند.