نمایشگاه گروهی عکس «تصویر پرتره [به‌تمامی چهره]» از روز جمعه ۲۵ تیر ۹۵ در گالری «اکنون» در شهر اصفهان افتتاح خواهد شد. 

   امین علی کردی، آرش دهقانی، مسعود عموتقی ورنوس فادرانی، زهرا معین و یاسمین قلعه‌نویی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که آثاری با محوریت موضوع پرتره در قالب عکس، ویدئو و اینستالیشن به نمایش خواهند‌ گذاشت. 

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «تصویر پرتره چگونه تصویری است؟ یا می‌توان این‌گونه پرسید که: عملکرد یک پرتره چگونه است؟ اگر پرتره را واجد یک عملکرد بدانیم، آن عملکرد چیزی جز تصویر نیست. زیرا تصاویر ابتدا به منظور یادآوری جلوه‌های چیزی که غایب بوده‌است، ساخته شده‌اند. تصویر، تبدیل به سابقه‌ای از چگونگی دیده‌شدن «B» از سوی «A» گردیده‌است. بدین قرار، پرسش‌های پیشِ روی این نمایش‌‌ همان اندازه که گره‌خورده در مضمون آثار (پرتره) است، پیش‌تر در نوع قرارداد تصویر و در اینجا تصویر عکاسانه تعمق کرده‌است. همانقدر که بدن‌های در حال تغییر هویت مورد نظر بوده‌اند، امکانات بازنمایی این بدن‌ها مورد سوال است. به عبارتی دیگر مسئله بر سر گونه‌ای از زبان تصویر است که در اینجا ترجمانی به سان پرتره یافته است. 

   در فصل ۲۱ مقالاتِ مونتنی می‌خوانیم: «شخصی یکی از ولگردان شهر ما را دیده‌بود که در دل سرمای یخبندان فقط با یک پیراهن ساده پرسه می‌زد و با این حال‌‌ همان قدر شاد بود که مردی خود را تا بنا گوش با لباس‌های گرم می‌پوشاند. مرد از او پرسید که چگونه می‌تواند این چنین طاقت بیاورد؟ او پاسخ داد: و شما آقای محترم، مگر چهره‌تان را به تمامی برهنه نگه نداشته‌اید؟ این گونه تصور کنید که من به تمامی چهره‌ام». 

افتتاحیه: جمعه ۲۵ تیر – ساعت ۱۷
نمایشگاه تا سه‌شنبه ۵ مرداد ۹۵ از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است. 
گالری روزهای دوشنبه تعطیل است. 
گالری اکنون: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه‌ افشین ۱۴، بن‌بست حریر، پلاک ۹