نشست علمی آموزشی «تغییر اقلیم و عکاسی» ویژه عکاسان و علاقمندان به موضوع‌های طبیعت و زیست محیطی در دو بخش مقدماتی و تکمیلی، روز پنج‌شنبه ۷ مرداد ۹۵ در سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار می‌شود. 

   در این نشست، مهندس الهه سادات رفیعی طباطبایی از کار‌شناسان انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران و مهندس صادق یوسف‌زادگان از اساتید نظریه‌پرداز در حوزه تغییر‌اقلیم، به ارائه‌ی تعریفی جامع از این رویداد طبیعی پرداخته و در ادامه با وجود عوامل تاثیرپذیر این گزینه به عنوان یک دانش قدرت افزا، مخاطبین را با روش‌های شناخت، ثبت و ارایه با تغییرات اقلیمی آشنا می‌کنند. 

   در این کارگاه به واسطه نمایش عکس‌ها و تصاویر از پیش آماده شده، مباحثی چون: اقلیم چیست؟ و تغییر اقلیم به چه معناست؟ رابطه میان تغییر اقلیم و رسالت عکاس؟ عوامل موثر در تغییر اقلیم، سیستم نگهداری زباله‌های صنعتی، جنگلکاری و تخریب جنگل‌ها، ضریب تخریب توسعه در نظریه تغییر اقلیم، تاثیرات تغییر اقلیم در نوع زندگی؟ چگونه هنر عکاسی می‌تواند معرفی مناسب برای تغییر اقلیم باشد؟ چه گزینه‌هایی مشمول تعریف تغییر اقلیم نیست؟ تصویر‌شناسی تغییر اقلیم؟ باور به جنگی اکولوژیک با نام «تغییر اقلیم»؟ و… مورد طرح و بحث و نمایش قرار می‌گیرند. 

   دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک با وجود برگزاری نمایشگاه‌های عکس گروهی در حوزه‌های حفاظت محیط زیست با عناوین: «نگذاریم! خاطره شود…»، «تنوع زیستی، شریان زندگی»، در تلاش است تا با افزایش و تقویت دانش شناخت اقلیم و طبیعت و محیط زیست در عکاسان فعال در این حوزه، دور تازه‌ای از گردآوری و تدوین نمایشگاه‌های گروهی عکس را برپا کند. 

   علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و یا اعلام حضور در این کارگاه نظری به پایگاه اینترنتی عکس چیلیک مراجعه کرده و یا با شماره تماس‌های ۸۸۳۴۸۸۲۴ و ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ در ارتباط باشند.