نخستین نمایشگاه سالانه «تصویرسازی» با نمایش آثار بیش از ۵۰ هنرمند ایرانی، از روز جمعه ۱۵ مرداد ۹۵، ساعت ۱۶ در گالری شیرین گشایش می‌یابد.

   گالری شیرین با هدف معرفی بیشتر هنر تصویرسازی، این نمایشگاه را با نمایش ۱۰۰ اثر از تصویرگران متقدم و متاخر برگزار می‌کند و امید دارد تا این نمایشگاه در سال‌های آینده در سطحی وسیع‌تر و به شکل سالیانه برگزار شود.

   آیلار شهبازی، اکبر نیکان‌پور، علی‌اکبر صادقی، علی بوذری، علیرضا گلدوزیان، امیر مفتون، امیر شعبانی‌پور، بهرام خائف، احسان عبداللهی، فاطمه رادپور، فیروزه گل‌محمدی، قباد شیوا، حسن عامه‌کن، حسن موسوی، هدی حدادی، ایلگار رحیمی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، لیدا معتمد، لیلی درخشانی، مهکامه شعبانی، ماهنی تذهیبی، مهشید راقمی، مجید ذاکری، مرجان ثابتی، مرجان وفائیان، مریم امیری، مسعود کشمیری، معصومه دیوان‌دری، مهرنوش معصومیان، محمدعلی بنی‌اسدی، محمدحسین ماتک، مصطفی اکبری، نجوا عرفانی، نرگس محمدی، نسیم آزادی، نازنین عباسی، نازلی تحویلی، نگین احتسابیان، نورالدین زرین‌کلک، نوشین صفاخو، پژمان رحیمی‌زاده، پیمان رحیمی‌زاده، پریسا لرستانی، رضا هدایت، رضا میرشجاعی، سبا سلیمانی، سحر آزادمهر، سمانه صلوانی، ثنا حبیبی‌راد، سجاد میرمعینی، سولماز شبانی، سروناز علم‌بیگی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «تصویرگری کتاب در ایران، عمری به طول تاریخ نقاشی ایرانی دارد؛ چرا که آنچه در تعریف امروزین ما تصویرگری، تصاویری هم‌راستا و هم‌گام با متن کتاب، نامیده می‌شوند همان نگارگری نسخه‌های خطی و دیرتر، تصاویر کتاب‌های چاپ سنگی است. گرچه ظهور صنعت چاپ در ایران (۱۲۳۳ق./ ۱۱۹۶ش.) باعث شد تا شیوه کهن تدوین و تصویرگری برای کتب خطی کم‌کم از رونق بیفتد و فصل جدیدی در تولید کتاب در ایران آغاز شود ولی تصویرگری مدرن ایران را باید وام‌دار تاسیس انتشاراتی چون فرانکلین (۱۳۳۶ش.) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (۱۳۴۳ش.) دانست.

    فضای حاکم بر این موسسات امکانی را در اختیار تصویرگران قرار داد تا با استفاده از مدیای نوین تصویرسازی به تجربه‌گری بپردازند. تصویرگری آن دوره با فعالیت‌ها و تجربه‌گری‌های ایشان تعریفی دوباره یافت و در سطحی جهانی مطرح شد. گرچه انقلاب اسلامی (۱۳۵۷ش.) و سپس جنگ ایران و عراق (۱۳۸۵-۱۳۸۶ش.) باعث رکود تولید کتاب و در کنار آن تصویرگری شد ولی برگزاری دوسالانه‌های تصویرگری تهران (از ۱۳۶۸ش.) جان دوباره‌ای در کالبد این هنر دمید. این نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط که با حضور تصویرگران و نمایشگاه‌گردانان مطرح دنیا همراه بود، باعث شد تا توجه هنرمندان و ناشران به این هنر بیشتر جلب شود. تصویرگران جوان و نوجو بر پایه تجربه پیشینیان دوباره هنر تصویرگری ایران را احیاء کردند؛ به شکلی که امروزه هر نمایشگاه تصویرگری در دنیا از نمایش تصویرگری‌های هنرمندان ایرانی به خود می‌بالد و بسیاری از ناشران بین‌المللی در پی همکاری با تصویرگران ایرانی هستند.»

گشایش: جمعه ۱۵ مرداد ۹۵، ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ (جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) ادامه دارد.
گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.
گالری شیرین: تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵