با به پایان رسیدن هجدهمین جشن سینمای ایران و هشتمین جشن مستقل سینمای مستند، نمایش فیلم‌های مستند جشن خانه سینما با حضور سازندگان آثار همراه با جلسه پرسش و پاسخ از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ۹۵ برگزار می‌شود. 

   فیلم مستند «آن دو» به کارگردانی ماجد نیسی که دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را در بخش مستند نیمه‌بلند جشن فیلم مستند خانه سینما را دریافت کرد، روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۹۵ در  خانه سینما نمایش داده می‌شود. 

   در این مستند نیمه بلند، حقایق ۴۵ روزه خرمشهر و مقاومت مردم این شهر، از زبان «محسن راستانی» و یک عکاس و فیلمبردار رژیم بعث عراق نمایش داده می‌شود. به بیانی دیگر، این مستند به دور از مباحث اعتقادی، مرور و یادآوری خاطرات مشترک محسن راستانی و یک عکاس عراقی از روزهای جنگ است در حالیکه در آن روز‌ها بدون هیچگونه‌ شناختی از یکدیگر و با فاصله از هم، در دو جبهه ایران و عراق حضور داشتند.

   «ماجد نیسی» متولد ۱۳۶۰، مستندساز ایرانی است که معمولا همه کارهای نگارش و تصویربرداری و تدوین فیلم‌هایش را خود انجام می‌دهد. آثار او که بیشتر به مسائل اجتماعی و انسانی مانند جنگ و تبعات آن می‌پردازد تاکنون موفق به دریافت جوایز بین‌المللی و داخلی از جمله برنده بهترین فیلم مستند از بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، برنده بهترین فیلم مستند از جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی شده و همچنین در چندین جشنواره بین‌المللی از جمله جشنواره حقوق بشر در هلند، جشنواره سینما دروئل فرانسه، جشنواره فیلم زن در سوئد و… حضور داشته‌ است.

   علاقه‌مندان برای تماشای این مستند می‌توانند روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه، ساعت ۱۸  به سالن «سیف‌اله داد» خانه سینما به نشانی تهران، خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان، پلاک ۲۹ مراجعه کنند.