نمایشگاه عکس‌های سید مهرداد شریفی با عنوان «این شهر، صنعتی است» از روز جمعه ۳۰ مهر ماه ۹۵، ساعت ۱۷ در نگارخانه ماندگار اراک گشایش می‌یابد. 

   «این شهر، صنعتی است» روایتی است از توسعه‌ی ناموزون صنعتی شهر اراک، توسعه‌ی نامتوازنی که آسیب‌های مخرب زیست محیطی و اجتماعی فراوانی به همراه داشته‌است. 

   در این نمایشگاه، ۲۵ عکس سیاه‌و‌سفید در ابعاد ۳۰×۴۵ سانتی‌متر به نمایش درمی‌آید که در آن به روایتگری اجتماعی پرداخته شده و عکاس کوشیده که یکی از دغدغه‌های مهم شهر اراک را با زبان عکس به تصویر بکشد و همراه با ارایه یک ویدیوآرت و یک اثر پرفورمنس‌آرت با محتوای مفهومی نمایشگاه، درصدد رسیدن به مفهوم نمایشگاه است. 

   در قسمتی از بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده‌است: «اراک را به عنوان پایتخت و قطب صنعت کشور می‌شناسند و بیشتر تمرکز کارخانجات صنعتی در این کلان‌شهر است از پایه‌های توسعه‌ی پایدار بهره‌وری صنعتی و کشاورزی با حفظ منابع‌طبیعی و صیانت از محیط زیست است که همسو و متعادل رشد کند. 

   در کنار تمام مزیت‌هایی که توسعه صنعتی در این شهر داشته‌است؛ متأسفانه این توسعه راهی به سوی پایداری و رشد متوازن نبرده و این رشد تک‌سویه‌ صدمات جبران‌ناپذیری به آب و هوا و محیط‌زیست وارد کرده و متعاقباً بیماری‌های بسیاری از جمله سرطان ره‌آورد این اتفاق ناموزون بوده که حاصل آن باعث شده این شهر در آمار سرطان، همانند صنعت در رتبه‌ی نخست کشور قرار گیرد. نمایشگاه پیش رو، زنگ خطری است برای هوشیاری هر چه بیشتر و بهتر به دغدغه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی کلان‌شهر اراک.» 

   سید مهرداد شریفی متولد ۱۳۵۷ در شهر اراک، در مقطع کار‌شناسی ارشد رشته پژوهش هنر تحصیل کرده‌است و هم‌اکنون عضو هیات مدیره انجمن عکاسان استان مرکزی و مدیر موسسه فرهنگی و هنری رسش هنر نو است. وی همچنین سابقه همکاری موثر با خبرگزاری‌های مطرح کشور را نیز در کارنامه هنری خود دارد. 

   بازدید از این نمایشگاه تا روز پنج‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه ماندگار به‌نشانی اراک، خیابان شهید مصطفی خمینی، روبروی مجتمع تجاری آسمان ادامه دارد.