در ادامه‌ی برنامه نمایش فیلم در فصل پاییز و در بخش «ژان لوک گدار: یک بارگذاری مجدد»، فیلم‌ «تفنگداران» روز یکشنبه ۷ آذر‌ماه ۹۵، ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   این فیلم به کارگردانی ژان لوک گدار محصول سال ۱۹۶۳، به‌مدت ۷۶ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده خواهد شد.

   «تفنگداران» یک فیلمِ تماماً پانویس، حاشیه‌ای یا پیش‌پاافتاده است؛ یک فیلم که ماهیت‌اش به‌خصوص در مورد رویدادهایی که توسط پرسوناژهایش خلق می‌شود قدرناشناخته مانده است. اما جایی که تفکر بایستی به شکلی سیستماتیک در مورد بنیان مثال‌ها ادعا کند، جایی است که فیلم در یک توالی از قطعات کمیک، در معنا باختگی جهان و کلمات، زیگزاگ‌کنان پیش می‌رود. این هنگامی است که تفنگداران در حوالی فرانسه پیاده می‌شوند تا مجازاتِ ارواح ساده‌انگار را آغاز کنند.

   دو مردِ خانه، تنها برای کشتار و قتل عام توسط تفنگداران به جنگ فرستاده می‌شوند، جایی که در نهایت همه‌چیز در آن مجاز است، جایی که آن‌ها می‌توانند قلمروهای بسیاری را به نام پادشاه تسخیر و تصاحب کنند، «آیا می‌توان به کودکان آسیب زد، زنان را به خدمت گرفت؟»، «بله، شما می‌توانید به نام پادشاه هر کاری بکنید». و سرانجام، در دکور یک ساختمان بی‌روح و بی‌نام، آن‌ها به نایب‌السلطنه‌های بِتُن تَرکخورده و اجساد بی‌گناه و معصوم بدل می‌شوند.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.